Auto overnemen van dochter

mbbs1024
Topic Starter
Berichten: 474

Auto overnemen van dochter

#1 , 18 jun 2018 20:22

Mijn inwonende dochter krijgt binnenkort waarschijnlijk een bedrijfswagen,
en ik ga binnenkort op pensioen en zal dan niet meer beschikken over een bedrijfswagen.
Kan ik gewoon haar wagen inschrijven op mijn naam, zonder langs de autocontrole te moeten ?

Zijn volgende stappen voldoende ?
- dochter stuurt haar nummerplaat terug en zegt haar verzekering op
- Ik schrijf de wagen in op mijn naam en neem een verzekering

Ik heb de wagen indertijd betaald, de wagen staat op haar naam, en zij betaald me dat bedrag maandelijks terug.
Bij de overdracht, neem ik de auto en stopt zij met de maandelijkse terugbetalingen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 18 jun 2018 20:27

https://mobilit.belgium.be/sites/defaul ... que_nl.pdf

In principe kan u toch gewoon met die auto rijden.
Onze auto's staan allemaal op een naam maar hebben verschillende bestuurders voor de verzekering ( als 123 231en 321 of zo)

save
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jun 2018 22:10

mijn dochter rijdt met auto op mijn naam , maar de verzekering op Haar naam , wat u dus ook kan doen, laat de wagen op haar naam ,enkel verzekering op uw naam als hoofdbestuurder

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 20 jun 2018 21:17

Als je de auto op uw naam wil moet je een keuring voor verkoop doorlopen doch een verzekering afsluiten op uw naam als hoofdbestuurder moet lukken omdat je kan aantonen dat je dit niet doet om je dochter (die feitelijke hoofdbestuurster zou zijn) aan een goedkope polis te helpen.

Terug naar “Consumenten Koop”