Voorschot op derdenrekening wordt achtergehouden

NinaPRN
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voorschot op derdenrekening wordt achtergehouden

#1 , 17 jun 2018 06:27

De renovatiecoördinator van mijn verbouwing houdt een deel van het voorschot achter dat ik op de derdenrekening overmaakte voor de aankoop en plaatsing van de keuken. Zolang de keukenbouwer het volledige voorschotbedrag niet heeft ontvangen, gaat mijn keuken niet in bestelling bij zijn leveranciers.

De keukenbouwer heeft dus slechts een deel van het voorschot ontvangen. In een bericht op het online communicatiekanaal van de coördinatiefirma schreef een medewerkster dat de keukenbouwer bij hen nog vervallen openstaande facturen had staan. Volgens de keukenbouwer heeft de coördinatiefirma de commissie die ze van hem moeten krijgen al van mijn voorschot gehouden. Of het nu over openstaande rekeningen gaat of over de commissie, MIJN voorschot voor MIJN keuken wordt gebruikt voor dingen waar ik niets mee te maken heb.

Ik heb maanden geleden voorgesteld aan de keukenbouwer om mij een tweede voorschotfactuur te sturen die ik rechtstreeks aan hem kan betalen, zodat mijn keuken in bestelling kan, maar hij vreest dat hij het achterstallige bedrag van het eerste voorschot nooit te zien krijgt als hij dat doet.

Ik heb de coördinatiefirma via een aangetekende brief in gebreke gesteld, maar kreeg een aangetekende brief terug waarin ze een uitleg hebben voor de hele gang van zaken. Daarin protesteren ze de ingebrekestelling met de bewering dat de betaling van het voorschot aan de keukenbouwer is uitgevoerd conform de voorwaarden van hun onderlinge contract.

De rest van de verbouwing is intussen zo goed als klaar, maar ik heb nog steeds geen keuken, terwijl het voorschot al sinds 16/08/2017 op de derdenrekening van het coördinatiebedrijf staat.

Wat kan ik doen om hen over te halen het resterende bedrag door te storten naar de keukenbouwer? Advies is meer dan welkom. Alvast bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding