Pagina 1 van 1

verzending van producten van webshop naar klant

Geplaatst: 15 jun 2018 12:46
door clagrou
Beste,

Als een webshop producten verstuurt die in een gewone gewatteerde enveloppe passen en dus via de gewone post, maar het komt niet aan bij de klant (of die zegt dat toch), is de webshop aansprakelijk?

De webshop geeft de klant de mogelijkheid om ofwel een gewone verzending per gewatteerde enveloppe te kiezen (veel goedkoper) ofwel per pakket (met opvolgmogelijkheid). De klant wordt erop gewezen dat ze zelf de keuze hebben tussen de twee opties.

Ik zou graag de verkoop stimuleren door goedkopere verzending aan te bieden, maar niet indien klanten hier misbruik van kunnen maken door onterecht een terugbetaling te eisen.

Bedankt.

Re: verzending van producten van webshop naar klant

Geplaatst: 15 jun 2018 12:47
door Franciscus
Hebt u de wetgeving al eens gelezen ter zake?
Als verzender blijft u aansprakelijk - u kan eens navragen wat een verzekering zou kosten.

Re: verzending van producten van webshop naar klant

Geplaatst: 15 jun 2018 18:55
door The Oscars
Beste,

Als een webshop producten verstuurt die in een gewone gewatteerde enveloppe passen en dus via de gewone post, maar het komt niet aan bij de klant (of die zegt dat toch), is de webshop aansprakelijk?

De webshop geeft de klant de mogelijkheid om ofwel een gewone verzending per gewatteerde enveloppe te kiezen (veel goedkoper) ofwel per pakket (met opvolgmogelijkheid). De klant wordt erop gewezen dat ze zelf de keuze hebben tussen de twee opties.

Ik zou graag de verkoop stimuleren door goedkopere verzending aan te bieden, maar niet indien klanten hier misbruik van kunnen maken door onterecht een terugbetaling te eisen.

Bedankt.
U als webwinkel (ondernemer) draagt in principe het risico voor de verzending van de goederen, totdat de klant het heeft ontvangen. Tenzij de klant zelf voor een bepaalde vervoerder kiest (art. VI. 44 WER).