verzending van producten van webshop naar klant

clagrou
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verzending van producten van webshop naar klant

#1 , 15 jun 2018 12:46

Beste,

Als een webshop producten verstuurt die in een gewone gewatteerde enveloppe passen en dus via de gewone post, maar het komt niet aan bij de klant (of die zegt dat toch), is de webshop aansprakelijk?

De webshop geeft de klant de mogelijkheid om ofwel een gewone verzending per gewatteerde enveloppe te kiezen (veel goedkoper) ofwel per pakket (met opvolgmogelijkheid). De klant wordt erop gewezen dat ze zelf de keuze hebben tussen de twee opties.

Ik zou graag de verkoop stimuleren door goedkopere verzending aan te bieden, maar niet indien klanten hier misbruik van kunnen maken door onterecht een terugbetaling te eisen.

Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 15 jun 2018 12:47

Hebt u de wetgeving al eens gelezen ter zake?
Als verzender blijft u aansprakelijk - u kan eens navragen wat een verzekering zou kosten.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jun 2018 18:55

Beste,

Als een webshop producten verstuurt die in een gewone gewatteerde enveloppe passen en dus via de gewone post, maar het komt niet aan bij de klant (of die zegt dat toch), is de webshop aansprakelijk?

De webshop geeft de klant de mogelijkheid om ofwel een gewone verzending per gewatteerde enveloppe te kiezen (veel goedkoper) ofwel per pakket (met opvolgmogelijkheid). De klant wordt erop gewezen dat ze zelf de keuze hebben tussen de twee opties.

Ik zou graag de verkoop stimuleren door goedkopere verzending aan te bieden, maar niet indien klanten hier misbruik van kunnen maken door onterecht een terugbetaling te eisen.

Bedankt.
U als webwinkel (ondernemer) draagt in principe het risico voor de verzending van de goederen, totdat de klant het heeft ontvangen. Tenzij de klant zelf voor een bepaalde vervoerder kiest (art. VI. 44 WER).
.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”