VELGEN gekocht PARTICULIER passen niet

spsc
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Re: VELGEN gekocht PARTICULIER passen niet

#16 , 15 jun 2018 11:48

Er staat “Afkomstig van een F10”

ik had gevraagd voor misschien gewoon onder elkaar een overeenkomst te hebben van misschien wat geld terug te krijgen omdat deze niet pasten niet het geheel bedrag maar een tegemoetkoming dus.

hij wou dit niet dus zei ik hem dat we dit dan bij de vrederechter uitspelen

maar de dag voor ik dit vroeg heeft mijn vriendin dus op facebook de velgen tekoop gezet voor 250€ meer dan we betaald hebben bij de verkoper met exact dezelfde tekst alq dat hij had gezet.

nu heeft deze van alles screenshots ook van de nieuwe verkoopadvertentie dat ik heb gezet.

nu zegt deze dat ik deze velgen wel met kwaad opzet probeer door te verkopen want hij wist zelf niet dat deze niet gingen passen maar nu weet ik dat wel + dat ik ze met winst probeer te verkopen EN nog geld uit zijn zakken probeer te halen extra terwijl ik ze al met winst doorverkoop, laat me raden dit is een verloren zaak nu?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#17 , 15 jun 2018 12:41

U kan niet iets verkopen waar u voor de vrederechter een procedure hebt aangespannen om de aankoop ongedaan te maken.
Het is A of B en niet A en B

Milo72
Berichten: 1016

#18 , 15 jun 2018 13:23

Er staat “Afkomstig van een F10”
Als die velgen effectief van een F10 (of F11, wat is't nu ?) gehaald werden, is er mijns inziens alvast geen enkele sprake van niet-conformiteit.
Naar mijn gevoel kan je de verkoper niks verwijten, en niks van hem eisen.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 15 jun 2018 18:00

Ja, wat is het nu? Als je de velgen met winst kan verkopen, zie ik echt het probleem niet? Zie alleen dat de info die je aan uw koper geeft, correct is! Dat jij er eventueel winst op maakt, daar heeft de vorige verkoper geen zaken mee. Jij hebt de velgen gekocht en doet ermee wat je wil. Zelfs al verkoop je ze voor het dubbel van de prijs, dat is uw goed recht.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 15 jun 2018 18:40

Meet ze eerst zelf nog eens goed op, anders zal uw koper ook gaan klagen als ze inderdaad niet gelijk zijn. Zoeg dus dat het inderdaad 4 identieke velgen zijn.

Terug naar “Consumenten Koop”