minimum aankoop vervoer

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

minimum aankoop vervoer

#1 , 08 jun 2018 21:45

Een winkel meld ; bij aankoop 350 euro gratis vervoer .
Ik kocht 1 stuk van 250 euro(panelen van 2x2 meter) + losse aankoop van verschillende goederen met waarde 100 euro (totaal 350 euro)
Een discussie ontstond aan de kassa over gratis vervoer . De losse stukken (100 euro) nam ik mede in mijn auto .
De kassa vrouw dat het de laatste keer was dat dit toegestaan werd .
Is dit terecht of onterecht inzake juridische wetgeving ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jun 2018 11:37

Je zal de gedetailleerde voorwaarden voor het gratis vervoer moeten inkijken. Als daarin staat dat de waarde van de vervoerde goederen €350 moet zijn, en je laat maar voor €250 materiaal vervoeren, voldoe je niet aan de voorwaarden. In dat geval had je de losse spullen ook beter laten vervoeren, zodat de waarde boven de €350 kwam. Maar mogelijk zijn bepaalde goederen in de winkel uitgesloten om te laten vervoeren.

Dus met andere woorden: zonder de gedetailleerde voorwaarden voor het gratis vervoer, kan niemand hier een zinnig antwoord geven.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”