Pagina 1 van 1

“Boete’ van de garage

Geplaatst: 08 jun 2018 08:23
door Citizen282
In de garage wist men mij te zeggen dat er een probleem was met mijn cardan.
Vervanging was niet dringend. Kostprijs vd 3 stukken 2000€.
Ok, 2 dagen later bestel ik die.
Op mijn werk hoor ik dat die prijs er serieus over is. Dus ik een 2e opinie gevraagd. Daar spreken ze van max 300€!
Ik annuleer mijn bestelling dus.
Nu komt de garage aandraven met een boete van 20% (400€) door mijn annulatie.
Kan de garage dit zomaar eisen?

Re: “Boete’ van de garage

Geplaatst: 08 jun 2018 08:53
door denlowie
Inderdaad , als je een bestelling plaatst zoals u het heeft gedaan en je annuleert de verkoop dan heeft men recht op schade vergoeding !
Dus die ga je sowieso moeten betalen .

Re: “Boete’ van de garage

Geplaatst: 08 jun 2018 09:14
door mava105
Die 300 € was mogelijks enkel maar de kost van de stukken. Maar dan is er nog de plaatsing :(
Was dat een merkengarage. Daar kan je gewoonlijk de kostprijs vinden van ieder onderdeel, plaatsing inbegrepen, en die is hetzelfde in iedere garage van dat merk.

Re: “Boete’ van de garage

Geplaatst: 09 jun 2018 12:29
door Sirkii
Ook ooit voorgehad. Remservo was kapot en k gaf m n ok voor herstelling. De volgende morgen gebeld om de herstelling te annuleren omdat we beslist hadden om een nieuwe wagen (van hetzelfde merk) te kopen. Vergoeding betaalt omdat dat idd in de verkoopsvoorwaarden stond en er NOOIT meer teruggeweest.