“Boete’ van de garage

Citizen282
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

“Boete’ van de garage

#1 , 08 jun 2018 08:23

In de garage wist men mij te zeggen dat er een probleem was met mijn cardan.
Vervanging was niet dringend. Kostprijs vd 3 stukken 2000€.
Ok, 2 dagen later bestel ik die.
Op mijn werk hoor ik dat die prijs er serieus over is. Dus ik een 2e opinie gevraagd. Daar spreken ze van max 300€!
Ik annuleer mijn bestelling dus.
Nu komt de garage aandraven met een boete van 20% (400€) door mijn annulatie.
Kan de garage dit zomaar eisen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jun 2018 08:53

Inderdaad , als je een bestelling plaatst zoals u het heeft gedaan en je annuleert de verkoop dan heeft men recht op schade vergoeding !
Dus die ga je sowieso moeten betalen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 08 jun 2018 09:14

Die 300 € was mogelijks enkel maar de kost van de stukken. Maar dan is er nog de plaatsing :(
Was dat een merkengarage. Daar kan je gewoonlijk de kostprijs vinden van ieder onderdeel, plaatsing inbegrepen, en die is hetzelfde in iedere garage van dat merk.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 09 jun 2018 12:29

Ook ooit voorgehad. Remservo was kapot en k gaf m n ok voor herstelling. De volgende morgen gebeld om de herstelling te annuleren omdat we beslist hadden om een nieuwe wagen (van hetzelfde merk) te kopen. Vergoeding betaalt omdat dat idd in de verkoopsvoorwaarden stond en er NOOIT meer teruggeweest.

Terug naar “Consumenten Koop”