Pakje ontvangen

Poentje
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Pakje ontvangen

#1 , 08 jun 2018 07:46

Ik heb een pakje ontvangen met X pantoffels, ik heb dit nooit besteld en bij het order nummer staat een vreemde naam. Ik moet ook niet betalen maar wat moet ik ermee. Zit ook geen retour bij Is wel op mijn adres gekomen. Ik vind dit vreemd iemand een antwoord? Poentje
Laatst gewijzigd door Franciscus op 08 jun 2018 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 08 jun 2018 09:23

Kent u de geadresseerde? Zo niet, ongeopend bewaren tot men het komt halen.

Poentje
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jun 2018 09:50

Nee is iemand uit Frankrijk hoe het bij mij terecht komt weet ik niet staat alleen op Alley

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 08 jun 2018 19:23

Jouw schoenmaat? Zo ja: gratis pantoffels, mooi meegenomen toch?

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 08 jun 2018 19:36

Terugsturen naar pakjesdienst?
Gezien het niet op uw naam staat kan u ook niet zeggen dat het voor u bestemd was. In dat geval had u het inderdaad gewoon mogen houden.

WP002
Berichten: 1479

#6 , 10 jun 2018 14:05

Melden aan de leverancier in kwestie, en daarna is het hun probleem.

adizal

#7 , 11 jun 2018 12:00

Pakje niet besteld, een onvoorzien cadeau mag je houden.Vind je €20 op straat ga je toch ook niet afgeven bij de politie of de bank. :mrgreen:

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 11 jun 2018 22:08

[quote="adizal"Vind je €20 op straat ga je toch ook niet afgeven bij de politie of de bank. :mrgreen:[/quote]
Wat moet ik doen met gevonden voorwerpen?

Je brengt het gevonden voorwerp binnen in de dichtstbijzijnde politiepost of bij het gemeentebestuur. (liefst van de vindplaats)
Je identiteit wordt genoteerd.
De politiediensten kijken na of er een melding is omtrent het verlies van het door jou gevonden voorwerp. Indien dit zo blijkt te zijn, wordt het gevonden voorwerp terug bezorgd aan de rechtmatige eigenaar en mits jouw toestemming wordt je identiteit aan deze kenbaar gemaakt.
Indien de eigenaar niet gekend is, wordt het gevonden voorwerp door de politiediensten overgemaakt aan het gemeentebestuur van de vindplaats.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#9 , 12 jun 2018 00:41

Pakje niet besteld, een onvoorzien cadeau mag je houden.Vind je €20 op straat ga je toch ook niet afgeven bij de politie of de bank. :mrgreen:
Voor briefjesgeld dat je op straat vindt, geldt een aparte, specifieke combinatie. Op basis van art. 2230, 2268 en 2279 BW word je als vinder onmiddellijk eigenaar, tenzij je te kwader trouw bent. De 3-jarige termijn vooraleer verkrijgende verjaring geldt dan niet. Als de werkelijke eigenaar opduikt en kan bewijzen, dan ben je wel niet meer te goeder trouw.

In de situatie van TS gaat het enerzijds om een verrijking zonder oorzaak (waardoor je moet teruggeven), anderzijds kan men goederen die men ongevraagd stuurt, niet terugeisen. Het eerste op basis van BW, het tweede op basis van WER.
Omdat het toesturen niet intentioneel was, neigt mijn interpretatie naar het eerste maar heb niet dadelijk weet van rechtspraak hieromtrent.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Consumenten Koop”