Hulp bij verkoopsdocument opstellen

RestUnknown
Topic Starter
Berichten: 28

Hulp bij verkoopsdocument opstellen

#1 , 07 jun 2018 20:51

Situatie is als volgt:

Ik heb een droneopleiding gevolgd en daarbij had ik een drone aangekocht dat na de opleiding niet meer nodig is. Deze drone heb ik aan mijn school gegeven met als doel dat zij hem verkopen omdat zij een breder publiek bereiken. De drone is naderhand verkocht en het geld heb ik hiervoor ontvangen.

Hiervoor is nooit een document of dergelijke opgesteld. Op zich zijn er geen problemen omdat ik het geld netjes heb ontvangen. Echter moet deze drone nog uitgeschreven worden zodat de nieuwe eigenaar hem kan inschrijven, helaas was ik hiervan het inschrijvingsbewijs kwijt. Mailtje gestuurd naar DGLV en het zou in orde komen. Echter vraagt de school mij nu om een verkoopdocument op te stellen waar in staat dat ik de drone aan de school heb verkocht omdat DGLV dit toch wenst.

Hoe kan ik dit best opstellen om mezelf later niet in de problemen te brengen? De drone is niet verkocht geweest aan de school, maar gegeven, de school handelde als een tussenpersoon. Ik weet dat ik dit op mezelf heb gehaald omdat er nooit ergens een document is opgesteld, maar op zich zijn er geen problemen gezien alles netjes verloopt zonder discussie of dergelijke. Ik heb het geld trouwens dus... Het is enkel voor de toekomst dat ik me nu wil indekken?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding