en omdat ze de mensen dwingen een 070 te bellen als er problemen zijn.Ik heb in totaal al meer dan 30€ moeten betalen,aan telefoontjes naar Dommel op 2 maand tijd
Neem nota van het feit dat ik partijdig ben ,maar ik bezie het als iets dat de volgende klanten ten goede kan komen.
Het gaat hier om een vriend,die op mijn aanraden een abonnement bij dommel heeft genomen.(ik wist toen nog niet hoe het er bij Dommel aantoeging)
Het gaat over,:
Naam + adres
Voorgeschiedenis
Op 20/12/2007 werd een adsl netconnect besteld
Op 3/1/2008 stond de gevraagde 89,26€ al op hun rekening
Op 13/1/2008 sturen ze al een 2e factuur,vervaldag,: 3/2/2008
Op 11/2/2008 sturen ze een 3e factuur,vervaldag,: 3/3/2008
Deze facturen sturen ze naar zijn e-mail adres,: xxxxxxx@msn.com op zijn nog niet geactiveerde internetverbinding (een Belgacom lijntje = stopcontact was aanwezig)
Ondertussen word er gedwongen getelefoneerd naar hun 070 betaalnummer (waarvan ze aan de telefoon nog eens beweren dat een gesprek maar zoveel kost als bellen naar een zonaal telefoonnummer
Want hun Ticketsysteem is een lachertje (lange wachttijden tot eindeloos wachten(=geen antwoorden) kan gelezen worden op het forum van userbase >> Dommel
Op 22/2/2008 heb ik nog eens naar Dommel gebeld.
Ze hebben het nog toen nog eens nagezien en zegden dat ze maandag 25/2/2008 bevestiging gingen krijgen van Belgacom.
Van een vorige bevestiging vonden ze niets meer.
En dan zou het nog een 5 tot 10 dagen duren eer er geactiveerd werd.
Op 25/2:2008 werd gemeld dat de activatie ging plaats vinden op 5/3/2008.
Op woensdag 5/3/2008 om 20.00 uur,werd bij de thuiskomst van het werk vastgesteld dat het internet geactiveerd was.
Van dan af kon er op het internet alles gedaan worden,waar het internet voor dient.
Donderdag en vrijdag waren werkdagen van 09.00 uur tot 20.00 uur en zaterdag van 09.00 uur tot 14.00 uur.
Op zondag 9/3/2008 werd gepland om maandag (vrije dag) 10/3/2008,
al 1 van de 2 aangemaande pro forma facturen ,
die ze in de periode tussen mijn eerste betaling,op 3/1/2008 en de activatie op 5/3/2008,
per e-mail hadden verzonden naar mijn e-mail adres ,op een nog niet geactiveerde internetverbinding
te gaan betalen via een storting op het postkantoor.
Groot was de verbazing als maandag 10/3/2008 om 08.00 uur,werd vastgesteld ,dat Dommel het internet had gedeactiveerd.
We hebben dan naar Dommel gebeld en die vertelde dat eerst de 2 aangemaande facturen,
die ze per e-mail hadden verzonden naar mijn e-mail adres ,op een nog niet geactiveerde internetverbinding moesten betaald zijn voor men de internetlijn heractiveerde.
Kort samengevat,:
1. Op 3/1/2008 werd 89,26€ betaald voor 1 maand internet,1 maand rawcopper + activatie internet
2. Men stuurt 2 pro forma facturen naar een e-mail adres op een niet geactiveerde internetlijn
3. Op 5/3/2008 activeert men de internetlijn en kunnen de facturen bekeken worden en word gepland al 1 factuur te betalen op 10/3/2008.
4. Op 10/3/2008 is de internetlijn zonder boe of ba gedeactiveerd.
Van de meer dan 2 maand geleden, betaalde 30 dagen internet zijn 4 dagen gebruikt
en de resterende 26 dagen internet worden niet geleverd , voor de 2 pro forma facturen(98,52 €)
die ze naar een e-mail adres op een niet geactiveerde internetlijn gestuurd hadden ,
en moeten dienen voor de periode van 4/4/2008 tot 4/6/2008 ,betaald zijn.
5. Vandaag woensdag 12/3/2008 nog eens gebeld naar Dommel ,om tegen deze handelswijze te protesteren en tot een vergelijk te komen bracht niets op
Ze eisen dat de aangemaande facturen betaald en door hen ontvangen zijn alvorens ze tot heractivatie overgaan.
De betaalde dagen tussen de deactivatie op 10/3/2008 en de heractivatie(wanneer weet ik nog niet ) ben ik volgens hen ook kwijt.
Ps,:
Ik beschouw, 30 dagen betaald hebben en meer dan 2 maand later,maar 4 dagen geleverd krijgen = oplichting
De rest zal geleverd worden als u ,betaald hebt voor de periode van 4/4/2008 tot 4/6/2008 = afpersing
De mensen 10,5 euro/uur laten betalen als de ze moeten bellen en de schuld bij Dommel ligt =diefstal
Door de wet word verplicht dat een contract tussen ,leverancier en klant,klaar en duidelijk is.
Maar wat lees je bij Dommel ?
wat is de fakturatie-procedure?
als u opteert voor een maandelijkse betaling, kan dit bij de aanvang ietwat onduidelijk zijn.
Ik dacht dat het duidelijk moest zijn.
in eerste instantie ontvangt u een faktuur voor de eerste maand service. het kan gebeuren dat u reeds een tweede faktuur ontvangt nog voor uw adsl account geactiveerd is. in dit geval hoeft u zich geen zorgen te maken, vermits de periode voor toekomstige fakturatie wordt geupdate zodra de adsl account geactiveerd is.
Yep en als het 6 maanden duurt voor je account wordt geactiveerd,moeten er 6 facturen betaald zijn of ze deactiveren U na een dag of 4
op deze manier zorgen we ervoor dat u nooit dubbel betaalt voor een periode. ondertussen kan u de proforma fakturen die u ontvangt voldoen voor vervaldatum.
Jaja,en als het 6 maanden duurt voor je account wordt geactiveerd, zorgen ze er ook voor dat u bij activatie al voor een periode van 6 maand op voorhand betaald hebt
En ik zou zelfs zo ver gaan er een rechtszaak van te maken
De ombudsman is er ook al mee bezig,
En ik(xxxxx) eis nu,dat er 14 dagen internet geleverd zijn alvorens te betalen voor de factuur die de volgende periode van 1 maand dekt.( als ze niet zo snel hadden afgesloten was die factuur betaald geweest.)
En de factuur die de 3e periode dekt ,te mogen betalen als van de 2e periode minstens 10 dagen zijn geleverd.
Want zo te zien,hebben ze duidelijk een bewijs geleverd dat ze niet te vertrouwen zijn