Aan de specialisten hier,
Mijn nieuwe wagen werd 4 weken geleden geleverd.
Na dag 1 ging het lampje van de motorstoring branden. Terug naar de garage en aan de pc gehangen en fout werd gereset.
De dag er op na een rit van 150 km ergens gestopt. Terug bij het starten weer dezelfde storing.
Weer naar de garage en het probleem zou bij de gasklep liggen. Stuk was niet voorradig en moet uit Frankrijk komen.
Vandaag terug naar de garage geweest en het stuk is nog steeds niet geleverd. Het kan nog 2 weken en langer duren eer het stuk er zou kunnen zijn en de herstelling zou kunnen gebeuren. We praten hier dan al over minstens 5 weken. Er werd een vervangwagen meegegeven,maar niet van hetzelfde type als ik kocht. Ik heb mijn specifiek model nodig voor mijn zelfstandige activiteit. Dus heb ik de vervangwagen terug ingeleverd. Ik ben daar niks mee.
Mijn wagen loopt via een zakelijke renting. Mijn verzekeraar is van plan de rechtsbijstand in te schakelen.
Mijn vertrouwen is weg in deze wagen. Wat zijn mijn opties: gewoon herstelling afwachten en verder rijden en hopen dat het eenmalig is wetende dat er bij dit model zeer veel kinderziektes waren(model is nu 2 jaar uit)
Of verdere eisen stellen aan het merk :compensatie,derving,terugname? Ik weet het effe niet meer.............