Factuur striptease

Konijntje35
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Factuur striptease

#1 , 05 jun 2018 08:02

Beste forumleden,

Een tijd geleden hebben wij met onze voetbalploeg het idee gehad om een striptease in te huren. We hebben gebeld naar een striptease bureau om hier informatie over te krijgen. Ze hebben toen hun concept en dergelijke uitgelegd en ik heb toen gezegd dat ik zou terugbellen om te bevestigen. Een vijftal minuten later bel ik terug om te zeggen dat het niet doorgaat. De dame van het bureau zei me toen dat de stripster al onderweg was en dat als ze niet moest komen we sowieso ook het volledige bedrag (€225) zouden gefactureerd krijgen. Ik zei natuurlijk dat dit niet kon en na een kleine discussie zegt ze dat ze daar de nodige legale instanties voor hadden en ze legt af. Nu een tijdje later is die factuur aangekomen op het adres waar we toen waren en staat mijn gsm-nummer erop. Natuurlijk wens ik dit niet te betalen. Nu mijn vraag: weet iemand hoe ik dit best kan afhandelen? Ik denk dat ik in dit geval het recht heb om die factuur niet te betalen maar als zij zegt dat ze in haar recht is en het zou voor de rechtbank komen dan komen hier nog extra kosten bij en dat wil ik zeker vermijden.

Alvast bedankt,
konijntje35

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jun 2018 08:11


ik heb toen gezegd dat ik zou terugbellen om te bevestigen.

Een vijftal minuten later bel ik terug om te zeggen dat het niet doorgaat.
Waarom bel je terug dat het niet door gaat ?

Je ging terug bellen als het wel door gaat !!

Los van het feit dat schrijft dat je dus nog niks besteld heeft !!

Wil ik enkel zeggen dat een mondelinge overeenkomst rechts geldig is, en alle gesprekken worden bij die soort overeenkomsten opgenomen !

Dus denk goed na wat je gezegd heeft !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Konijntje35
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jun 2018 08:15


ik heb toen gezegd dat ik zou terugbellen om te bevestigen.

Een vijftal minuten later bel ik terug om te zeggen dat het niet doorgaat.
Waarom bel je terug dat het niet door gaat ?

Je ging terug bellen als het wel door gaat !!

Los van het feit dat schrijft dat je dus nog niks besteld heeft !!

Wil ik enkel zeggen dat een mondelinge overeenkomst rechts geldig is, en alle gesprekken worden bij die soort overeenkomsten opgenomen !

Dus denk goed na wat je gezegd heeft !!!
Sorry dat heb ik misschien niet goed uitgelegd, ik ging terugbellen om te zeggen of het al dan niet doorging. Er was dus nog geen overeenkomst en die is er nooit geweest.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jun 2018 08:19

Als zij geen bewijs heeft van bestelling, dan protesteert je die factuur, en dit nu onmiddellijk.

Dan is het aan hun om je te dagvaarden 250€ is vrederechter, en je hoeft zeker geen advocaat te hebben als het als zo ver mocht komen wat ik zeer betwijfel.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 05 jun 2018 08:21

Ik zou u in elk geval aanraden die factuur te protesteren.

Aangetekend.

En NU.

Konijntje35
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 jun 2018 08:23

Dus het feit dat ik 2x heb gebeld is geen bewijs dat ik een bestelling heb geplaatst?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 jun 2018 08:42

Neen! iedereen mag bellen om de prijs te vragen !

Ga vandaag nog naar de post en verstuur onmiddellijk een brief dat je niet akkoord bent,

U moet een factuur altijd binnen een redelijke termijn na de ontvangst ervan protesteren. Hoe sneller u dat doet, hoe beter. Probeer alleszins te reageren binnen de week na de ontvangst van de factuur.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

polk
Berichten: 437

#8 , 05 jun 2018 08:48

Gewoon bellen om prijs te vragen is natuurlijk geen overeenkomst, maar waarom stuurt het bureau dan per direct één van haar werkneemsters naar het adres?

Het is aan het bureau om het bestaan van een overeenkomst te bewijzen indien u de factuur protesteert. Hou in het achterhoofd dat telefoongesprekken kunnen worden opgenomen. Alles hangt dan af van de precieze verwoordingen tijdens het gesprek.

CityBird
Berichten: 792

#9 , 05 jun 2018 14:51

Gewoon bellen om prijs te vragen is natuurlijk geen overeenkomst, maar waarom stuurt het bureau dan per direct één van haar werkneemsters naar het adres? .
Wie zegt dat diit ook effectief het geval was?

Didymus
Berichten: 2061

#10 , 05 jun 2018 14:59

Maakt niet uit. Het is aan de verkoper om te bewijzen dat de factuur rechtsgrond heeft en niet omgekeerd.
"sowieso" schrijf je zo.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#11 , 05 jun 2018 15:40

Gewoon bellen om prijs te vragen is natuurlijk geen overeenkomst, maar waarom stuurt het bureau dan per direct één van haar werkneemsters naar het adres?
Voor de centen, tien?

Ik betwijfel sterk of het telfoongesprek opgenomen is. En zelfs als het opgenomen is, als er gezegd is wat de TS neerpent (namelijk dat de TS ging terugbellen om al dan niet te bevestigen), dan is er nog geen sprake van een bestelling.

Dus zoals hierboven reeds gezegd: via een aangetekend schrijven de bestelling van de de dienst protesteren, en hen vragen het bewijs voor te leggen van de effectieve bestelling. Meld dat je verder niet meer lastig gevallen wenst te worden, tenzij met een bewijs van bestelling, en dat je niet zal nalaten klacht neer te leggen voor belaging indien men je toch nog contacteert zonder dit bewijs voor te leggen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 05 jun 2018 19:57

Was misschien als staal bedoeld, alhoewel die meestal gratis zijn. :lol:

Terug naar “Consumenten Koop”