CMR verplicht te laten inkijken.

tinev
Topic Starter
Berichten: 161
Juridisch actief: Nee

CMR verplicht te laten inkijken.

#1 , 02 jun 2018 11:11

We hebben 4 maanden geleden een nieuwe dure wagen gekocht.
We wilden expliciet niet het showroommodel. Hebben ook een foto genomen van het chassis nummer met onze smartphone.
Bij afhaling werd duidelijk dat het het showroommodel was.

Dus klacht :

dealer boos vertrouwen geschend
dealer wil CMR niet laten zien
foto kun je nu recent genomen hebben, geen bewijskracht

Waar zou ik die CMR kunnen bemachtigen ?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54
Berichten: 445

#2 , 02 jun 2018 11:17

Je moet naar de invoerder zelf schrijven. Ze weten perfect welke wagen in de showroom stond.

tinev
Topic Starter
Berichten: 161
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jun 2018 11:46

Juist.
Hebben we gedaan.
Antwoord : moet je oplossen met de dealer.
Ook gemaild naar de Assemblage Plant.
Antwoord : dit is schending PRIVACYBELEID, neem contact op met uw dealer.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 jun 2018 12:11

Juist.
Hebben we gedaan.
Antwoord : moet je oplossen met de dealer.
Ook gemaild naar de Assemblage Plant.
Antwoord : dit is schending PRIVACYBELEID, neem contact op met uw dealer.
Die mensen moeten dit niet oplossen, u bent geen klant bij hun, maar bij de dealer

En met al die privacy regels en wetten zal het zeker er niet beter op worden, en het zijn de mensen zelf die gezorgd hebben voor deze wetten, men wil zelfs hun id kaart niet meer laten inscannen in een bedrijf, waar gaat dit eindigen.en op Facebook smijten ze maar alles er op !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Fons54
Berichten: 445

#5 , 02 jun 2018 12:20

Staat de vermelding op de bestelbon dat je geen showroomauto wou? Indien niet....
Je moest misschien eentje bestellen met een ander type motor of toch iets afwijkend van de showroom auto.

tinev
Topic Starter
Berichten: 161
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 jun 2018 12:27

Het is exact dezelfde als in de showroom, vandaar dat we een foto van het chassis hebben.
Ik zou eerder zeggen dat op het contract wordt gezet dat het om een showroom wagen gaat.
Bovendien wilden we niet nu al wantrouwen scheppen.

tinev
Topic Starter
Berichten: 161
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 jun 2018 12:29

Juist.
Hebben we gedaan.
Antwoord : moet je oplossen met de dealer.
Ook gemaild naar de Assemblage Plant.
Antwoord : dit is schending PRIVACYBELEID, neem contact op met uw dealer.
Die mensen moeten dit niet oplossen, u bent geen klant bij hun, maar bij de dealer
Bij de dealer zitten we vast.
Die weet al te goed dat juridische stappen véél geld kosten.
Foto waardeloos. Woord tegen woord.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 02 jun 2018 12:40

En wat is de reden dat je geen showroom model wou? Die zijn nochtans identiek dezelfde als de andere nieuw geleverde.

tinev
Topic Starter
Berichten: 161
Juridisch actief: Nee

#9 , 02 jun 2018 12:44

En wat is de reden dat je geen showroom model wou? Die zijn nochtans identiek dezelfde als de andere nieuw geleverde.
Iedereen heeft daar maanden in gezeten en aan alles geprutst.
Destijds waren er al gebruikssporen zichtbaar op de deur en de lederen zetels.
De nieuwe geur van het interieur is weg.
Een showroom auto heeft extra kortingen.

LeenW
Berichten: 12828

#10 , 02 jun 2018 13:01

Voor alle duidelijkheid, is ergens schriftelijk vastgelegd dat het geen showroommodel mocht zijn? Hoe en waar staat het exact geschreven?

BloodNight
Berichten: 621

#11 , 03 jun 2018 19:52

Het lijkt mij normaal dat als u een nieuwe wagen koopt u ook een nieuwe wagen krijgt...
Showroom model krijgen is meestal korting krijgen.
Als er al schade is dan de wagen weigeren in ontvangst te nemen. Aangetekende zending sturen en deal in gebreken stellen indien nodig. Geef de deal een x aantal dagen om het probleem in orde te maken.
Van alles foto's nemen.
Ter info: Normaal gezien kan je bij de eigenschappen van de foto zien waar en wanneer deze werd gemaakt.

LeenW
Berichten: 12828

#12 , 03 jun 2018 20:24

Het lijkt mij normaal dat als u een nieuwe wagen koopt u ook een nieuwe wagen krijgt...
Showroom model krijgen is meestal korting krijgen.
Tja, hoe ga je nieuw definiëren? Men kan even goed argumenteren dat het showroom model nieuw is omdat er nog nooit mee gereden is. Volgens het btw wetboek is een wagen zelfs nieuw als die minder dan 6 maanden geleden gekocht is of als die maximaal 6 000 km op de teller heeft staan

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 03 jun 2018 20:36

..
Showroom model krijgen is meestal korting krijgen.


.
Ja dan ga je voor zeer veel producten korting moeten krijgen mijn gedacht !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

BloodNight
Berichten: 621

#14 , 03 jun 2018 20:48

Bij elk showroom model dat ik tot op heden heb gekocht, heb ik forse korting kunnen bedingen.
Nu schade is schade. Een nieuwe wagen met schade gaat er bij weinig mensen in denk ik.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#15 , 04 jun 2018 21:50

Destijds waren er al gebruikssporen zichtbaar op de deur en de lederen zetels.
Die gebruikssporen zijn er dan vermoedelijk nog ?
Dan weigert u de aflevering op basis daarvan + feit dat u een fabrieksnieuw voertuig wou, niet het toonzaalmodel van de dealer.

Domme dealer trouwens ...

Terug naar “Consumenten Koop”