CMR verplicht te laten inkijken.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

Re: CMR verplicht te laten inkijken.

#1 , 02 jun 2018 11:17

Je moet naar de invoerder zelf schrijven. Ze weten perfect welke wagen in de showroom stond.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15980
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jun 2018 12:11

Juist.
Hebben we gedaan.
Antwoord : moet je oplossen met de dealer.
Ook gemaild naar de Assemblage Plant.
Antwoord : dit is schending PRIVACYBELEID, neem contact op met uw dealer.
Die mensen moeten dit niet oplossen, u bent geen klant bij hun, maar bij de dealer

En met al die privacy regels en wetten zal het zeker er niet beter op worden, en het zijn de mensen zelf die gezorgd hebben voor deze wetten, men wil zelfs hun id kaart niet meer laten inscannen in een bedrijf, waar gaat dit eindigen.en op Facebook smijten ze maar alles er op !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#3 , 02 jun 2018 12:20

Staat de vermelding op de bestelbon dat je geen showroomauto wou? Indien niet....
Je moest misschien eentje bestellen met een ander type motor of toch iets afwijkend van de showroom auto.

Reclame

mava105
Berichten: 22874
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 02 jun 2018 12:40

En wat is de reden dat je geen showroom model wou? Die zijn nochtans identiek dezelfde als de andere nieuw geleverde.

LeenW

#5 , 02 jun 2018 13:01

Voor alle duidelijkheid, is ergens schriftelijk vastgelegd dat het geen showroommodel mocht zijn? Hoe en waar staat het exact geschreven?

BloodNight
Berichten: 625

#6 , 03 jun 2018 19:52

Het lijkt mij normaal dat als u een nieuwe wagen koopt u ook een nieuwe wagen krijgt...
Showroom model krijgen is meestal korting krijgen.
Als er al schade is dan de wagen weigeren in ontvangst te nemen. Aangetekende zending sturen en deal in gebreken stellen indien nodig. Geef de deal een x aantal dagen om het probleem in orde te maken.
Van alles foto's nemen.
Ter info: Normaal gezien kan je bij de eigenschappen van de foto zien waar en wanneer deze werd gemaakt.

LeenW

#7 , 03 jun 2018 20:24

Het lijkt mij normaal dat als u een nieuwe wagen koopt u ook een nieuwe wagen krijgt...
Showroom model krijgen is meestal korting krijgen.
Tja, hoe ga je nieuw definiëren? Men kan even goed argumenteren dat het showroom model nieuw is omdat er nog nooit mee gereden is. Volgens het btw wetboek is een wagen zelfs nieuw als die minder dan 6 maanden geleden gekocht is of als die maximaal 6 000 km op de teller heeft staan

denlowie
Berichten: 15980
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 jun 2018 20:36

..
Showroom model krijgen is meestal korting krijgen.


.
Ja dan ga je voor zeer veel producten korting moeten krijgen mijn gedacht !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

BloodNight
Berichten: 625

#9 , 03 jun 2018 20:48

Bij elk showroom model dat ik tot op heden heb gekocht, heb ik forse korting kunnen bedingen.
Nu schade is schade. Een nieuwe wagen met schade gaat er bij weinig mensen in denk ik.

Terug naar “Consumenten Koop”