Auto verkoop, loopt fout.

Tuur64
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Auto verkoop, loopt fout.

#1 , 01 jun 2018 21:31

Graag jullie mening bij de volgende situatie:

Ik koop midden vorig jaar een youngtimer (auto) van 1992 in Nederland. Auto ziet er zeer goed uit, prijs was realistisch. Zeker niet goedkoop! Eigenaar leek zeer eerlijk en een echte liefhebber. Wel had de auto veel opties van een facelift model van dit type wagen, na 95 dus. Verkoper legde mij uit dat hij dit compleet had omgebouwd als liefhebber zijnde, om van de opties te kunnen genieten in zijn wagen.

Ik heb de wagen zonder problemen ingevoerd in Belgie. Zonder problemen gekeurd voor verkoop als oldtimer in Belgie en ingeschreven op mijn naam.

2 weken geleden verkoop ik de wagen. Ik keur deze uiteraard voor verkoop als oldtimer. Weer geen enkel probleem. Ook heeft de nieuwe eigenaar hem ingeschreven zonder problemen.
Ook had ik hem de historiek en het verhaal verteld van de vorige eigenaar.


Nu komt hij terug met de wagen dat dit niet klopt. Volgens hem gaat het over een omgekatte wagen. En als ik deze niet terug overneem dan wilt hij juridische stappen ondernemen.

Wij zijn beide particulier en ik heb een verkoopscontract opgemaakt , dat hij de staat kent en goedkeurde op het moment van de verkoop. Wat kan ik doen op dit correct en netjes op te lossen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 01 jun 2018 22:09

Negeren, de koper kan niets beginnen tegenover u.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 jun 2018 23:39

Tav jou kan hij dit enkel als hij kan aantonen dat je te kwader trouw was.
Hij kan zich m.i. wel - en met meer mogelijkheid tot succes - rechtstreeks tot de vorige in de rij richten. Maar dat is dan volgens NL recht en dat kan dan weer anders zijn...
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Tuur64
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jun 2018 16:24

Bedankt voor jullie reacties alvast. Volgens mij is er ook effectief niets mis met de wagen. Maar ik wil gewoon zeker zijn, moest er wel iets mis zijn dat ik niet de pineut ben. Wel woont de nieuwe eigenaar hier dichtbij en is het geen onbekende. Hoe kan ik dit zo netjes mogelijk oplossen volgens jullie? Of moet hij er gewoon mee blijven rijden....

Terug naar “Consumenten Koop”