vaste prijs of toch niet

elja
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

vaste prijs of toch niet

#1 , 31 mei 2018 20:43

In 2015 ben ik ingegaan op een aanbieding van D. Zie de tekst: Als trouwe D-klant bieden we u graag nu al een mooi alternatief pakket, met een aantrekkelijke aanbieding. Het Basis-pakket biedt 23 extra zenders en 14 scherpe HD-zenders. Het Basis-pakket kost normaal € 15,95 per maand, maar u krijgt het Basis-pakket voor de vaste lage prijs van slechts € 10 per maand.
Nu krijg ik een mail met de volgende tekst: Je maakt gebruik van het Start HD-pakket voor € 10 per maand. Dit is inclusief een heel mooie korting. Omdat we blij zijn dat je klant bent van D, hebben we besloten de korting te verlengen, maar met een iets lager percentage. Dat betekent dat je maandtarief per 1 juli 2018 wijzigt van € 10 naar € 13. Zo geniet je nog steeds van heel veel voordeel. En we bieden je nu nog meer voordeel, want we voegen nog eens 4 extra zenders toe aan je pakket.
Ik heb al aan D gemaild: Zoals ik al schreef was de aanbieding waar ik op ben ingegaan een VASTE prijs van 10 euro per maand. Er is, zoals u kunt lezen, geen enkele sprake van een korting op de normale prijs. Ik verwacht dat D het gedane aanbod gestand doet. Aan een ongevraagde uitbreiding van het aantal zenders heb ik ook geen enkele behoefte.
D antwoordt hierop: De tekst zegt het al. Het Basis pakket kostte toen al €15,95, dus was er wel degelijk sprake van een korting. Dit was een korting van €5,95 welke is gegroeid tot wel €12,95 sinds januari dit jaar. Waar het op neerkomt is dat de rechten voor de zenders elk jaar duurder worden en wij deze prijs niet meer kunnen handhaven. Daarnaast mogen wij prijswijzigingen doorvoeren. Heeft u nog een vaste looptijd dan mag u eerder opzeggen. In uw geval bent u al geruime tijd contractvrij.
Kan ik juridisch gezien blijven volhouden dat de aanbieding ging om een vaste prijs ( en niet om een bepaalde korting )?
Laatst gewijzigd door Franciscus op 07 jun 2018 20:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 31 mei 2018 21:00

Nee, zoals ze zeggen: ieder bedrijf mag zijn prijzen wijzigen.
Als een bedrijf dit doet, mag je wel je contract zonder schadevergoeding verbreken.

Maar goed, ik denk dat dit voer is voor www.rechtenforum.nl, Juridisch Forum is voor België, niet voor Nederland. :-)

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”