Taxipost klacht

Sir Crash-a-lot
Topic Starter
Berichten: 2

Taxipost klacht

#1 , 12 mar 2008 19:26

Weet iemand wat mijn rechten zijn en bij wie ik terecht kan?
De klachtendienst van taxipost gaat binnen een week iets laten weten? Ben wreed curieus

case 1:

De chauffeurs van Taxipost vertikken het in de helft van de gevallen om berichtjes achter te laten.Gevolg :Meestal krijg ik dan bericht per post dat het pakje hier al een maand in Belgie is en na 14 dagen wordt teruggestuurd.

Tot op heden gelukkig altijd alles kunnen onderscheppen.Maar met het laatste pakje is het misgelopen en is bijgevolg terug naar de USA gestuurd .Heb deze keer zelfs geen brief gekregen !!

Ben dit toevallig via het trackingnummer van de verkoper te weten gekomen.

Kan ik de nieuwe verzendkosten op hun verhalen...

iemand ervaring hiermee

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 12 mar 2008 22:51

Vorige week ongeveer hetzelfde bij mij ... Taxipost was een pakje komen brengen in mijn afwezigheid. Ze hebben het dan maar gewoon aan de buren afgegeven met de melding "als er niets moet betaald worden, mogen we dat bij de buren afzetten".

Gelukkig heb ik eerlijke buren en kreeg ik het pakje dezelfde avond nog toegestopt ...

Ik heb de verzender van het pakje aangeraden niet meer met Taxipost te werken, maar aangezien het een buitenlandse online winkel was vermoed ik dat deze daar geen controle over heeft. Vaak werken pakjesdiensten in het buitenland samen met Taxipost in België, zonder dat de afzender dat weet.

Ik zou alvast klacht indienen bij de ombudsdienst van de post ... en genoeg aandringen ...

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

proepie
Berichten: 3

#3 , 14 mar 2008 09:59

Zelfde verhaal hier. We hadden via ebay in Amerika iets besteld. Op enkele dagen was het hier in België gearriveerd maar omdat wij na zo'n twee weken nog niks hadden ontvangen, namen we terug contact op met de verkoper in Amerika en van hem kregen we het tracking nummer. Dit ingegeven en wat bleek, het pakje was reeds terug naar Amerika verstuurd. Daarop contact opgenomen met Taxipost en gaven ze als reden aan dat het leveringsadres onbestaande was, toen we vroegen op welk adres dit was, bleek het toch ons correct adres te zijn. Dan is het pakje nogmaals naar België gestuurd en voordat we hierachter gekomen waren, is het nog maar eens terug naar Amerika gestuurd (voor de 2de keer). Nu is het blijkbaar terug naar de afzender in Amerika gestuurd. We hebben ondertussen reeds twee maal een klacht ingediend bij Taxipost en contact opgenomen met de Post, maar van niemand krijgen wij enige reactie. We hebben ook nooit van Taxipost enig bericht gekregen dat dit pakket in België aangekomen was of dat ze geprobeerd hebben dit te leveren.
Probleem is dat het pakje reeds betaald is via PayPal, maar we hebben wel niks ontvangen. Plus wat met de verzendingskosten? Weet iemand waar we nog terecht kunnen om dit alsnog in orde te krijgen?

Reclame

kasperoni
Berichten: 1

#4 , 14 mar 2008 15:34

Ik heb twee pakjes liggen bij taxipost. 1tje is verzonden van uit de US op 25/02/2008 en is aangekomen de 28/02/2008. Ik krijg op maandag 10/03/2008 een mailtje van ABX (ABX doet de inklaringen bij de douane voor taxipost) wat de inhou precies is van het pakje en of het voor beroeps-of privé doeleinden is. Terugemaild voor privé we zijn nu vrijdag 14/03/2008 en gebeld naar ABX 02/5566611 of 12 of 13 . Pakje is ingeklaard en ligt bij douane zal volgende week geleverd worden.
Tweede pakje is een telelens komende uit Japan Osaka. Verzonden uit Japan zaterdag 1 maart 23:45 (volgens trekkingnummer) aangekomen in Cargo Brussel 3 maart 11:38./ op 4 maart / 15:16 voorbereiding van transport/
5 maart 8:28 kwaliteitscheck door Taxipost/ 5 maart 8:28 ZENDING GEBLOKKEERD DOORDOUANE FAKTUUR ONTBREEKT.
Gebeld vrijdag 7maart OK zending is vrijgegeven door douane volgende week geleverd door taxipost. Maandag 10 maart teruggebeld om te vragen welke dag ze zouden leveren maar konden dit niet zeggen. Vandaag vrijdag 14 maart terug gebeld en de mevr. aan de lijn vertelde mij " Uw zending is bij de douane omin te klaren,zal volgende week geleverd worden. Volgende week bel ik elke dag en als ik tegen vrijdagavond geen pakje heb gekregen stelik de week daarop een deurwaarder aan om mijn pakje af te halen. Dit is het ergste wat mij is overkomen in al de tijd dat ik iets koop in het buitenland. Ik heb al veel gekocht in Japan of de US en telkens geleverd via TNT of FedEx in 4 à5 dagen geleverd.
Wie kan hier iets aan doen?

Sir Crash-a-lot
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 14 mar 2008 21:07

Moet toch een soort van ombudsdienst zijn ofzo.

Beginnen met aangetekend schrijven en extra kosten proberen te verhalen...

Weet het niet goed...

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#6 , 14 mar 2008 21:53

Moet toch een soort van ombudsdienst zijn ofzo.

Beginnen met aangetekend schrijven en extra kosten proberen te verhalen...

Weet het niet goed...
De post heeft een ombudsdienst. Probleem is dus dat die van de post zelf is en dat die mensen dus ook met handen en voeten gebonden zijn aan wat de post zelf wil doen.

Ze zijn een pakje van mij naar Spanje kwijtgeraakt. Door genoeg te zeuren bij de post hebben ze de verzendkosten terugbetaald maar niet de inhoud van het pakje. Had ik niet genoeg gezeurd, dan had ik niets gekregen want "ik had maar aangetekend moeten verzenden".

Het zijn prutsers.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

wingman
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#7 , 15 mar 2008 10:53

Zo een zaken zijn in deze tijd schering en inslag. De tijd dat klant koning was lijkt wel tot een ver verleden te behoren.
Ik heb daarom een forum opgericht en hoop op deze manier te bekomen dat mensen zullen weten waar ze terecht kunnen.
http://www.helpforum.be

Terug naar “Consumenten Koop”