Ik probeer het kort te houden:Op 27 april hebben wij telefonisch tickets geboekt bij american airlines voor een vlucht naar miami.
Wij waren in het bezit van 2 vouchers van elk 500 dollar die wij van hen hadden ontvangen wegens overboeking en vertraging van een vlucht in november 2006.
Om deze vouchers te valideren moesten wij dus beroep doen op het call center, online boeken was niet mogelijk.
Een vriendelijke medewerkster heeft ons geholpen met het uitzoeken van de goedkoopste vlucht, onze vertrekdata waren immers flexibel. Zij kon voor ons geen vlucht vinden voor de prijs van 500 dollar per persoon, wij zouden “een beetje” moeten bijpassen. Na lang puzzel- en rekenwerk vond zij een vlucht die ons voor ons beide samen all in taksen btw) 385, 48 euro in totaal meer zou kosten (vertrek 15 mei).We vonden dit aan de dure kant maar hebben, na drie maal vragen of dat dit het totale kostenplaatje was voor ons beide toch toegezegd. Vol vertrouwen hebben wij ons creditcardnummer doorgegeven om transactie te betalen.
Wij hebben de ticketten thuisgekregen, zonder factuur, zonder bereking, zonder ergens enig bedrag vermeld. Ook op ons email adres, dat wij hadden moeten doorgeven, kwam geen enkele mail met de juiste berekening en verrekening van onze gratis vouchers. Bizar, dachten wij.
Groot was dan ook onze verbazing toen wij onze Diners Club afrekening kregen waar onrechtmatig 770,96 euro was afgehaald door AA. Dat was dus 385,48 euro per ticket daar hebben wij helemaal geen toestemming voor gegeven. Wij hebben dan ook onmiddelijk Diners Club ingelicht over deze fout. Zij hadden natuurlijk AA al betaald. Wij hebben ondertussen al heel wat heen en weer geschreven met AA, zonder resultaat.
Deze verkoop valt onder de “verkoop op afstand” , daarbij moet steeds een duidelijk afrekening naar de klant gezonden worden met de duidelijke berekening van de prijs. Dit is hier niet gebeurd. De prijs die afgesproken is aan telefoon is niet de prijs die is gecrediteerd met onze creditcard.
American Airlines heeft dus misbruik gemaakt van onze credicard.
Wij wensen hiervoor officieel klacht in te dienen, hoe gaan wij verder te werk?