Tweedehandswagen gekocht na 5 km al mototrstoring!!!

Dynamo
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Re: Tweedehandswagen gekocht na 5 km al mototrstoring!!!

#16 , 28 mei 2018 23:07

En hoeveel is er nu betaald? Bedrag is bepalend voor bevoegde rechtbank.
Vrij van lasten zegt niets over de staat van het voertuig

PS dan had u alle papieren al voor u de wagen bent gaan halen?
Maar is raar als u de wagen op een aanhanger was gaan halen was dat ook perfect wettelijk geweest tenslotte het is uw auto dus ook al rijdt u zonder nummerplaten inschrijving of verzekering dat was en us uw zaak niet die van de verkoper.
5500 + 100 euro voor het keuring en carpass dan komen de rest van het kosten bij want na 15 km al naar garage moeten brengen !!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#17 , 28 mei 2018 23:15

Dan wordt het vermoedelijk al eerste aanleg vrederechter bevoegd tot 2500 €
In het Antwerpse hebben we een 2de handwagen garage waar we ondertussen al 9 wagens hebben gekocht en waar we gemiddeld 8-10 jaar mee kunnen rijden.
Onze duurste was €7000 -

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#18 , 29 mei 2018 07:53

Dit ziet er niet goed uit en in het vervolg koop een wagen bij een garage en doe iemand mee die er wat van kent
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#19 , 29 mei 2018 07:57

Dan wordt het vermoedelijk al eerste aanleg vrederechter bevoegd tot 2500 €
In het Antwerpse hebben we een 2de handwagen garage waar we ondertussen al 9 wagens hebben gekocht en waar we gemiddeld 8-10 jaar mee kunnen rijden.
Onze duurste was €7000 -
Ik betaal 1000 a 1500 en doe er altijd nog ee 250000 km erbij moet geen garantie hebben koop voor uitvoer
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Dynamo
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#20 , 29 mei 2018 09:39

Welke rechtbank is bevoegd om mijn geschil op te lossen, als het over reparatie kosten gaat is het +- 1500 euro momenteel. maar als het over de auto gaat kost het 5500 euro (+100 euro keuring en carpass)???

Rechtbank van koophandel als ik het via auto bedrag zou gaan maar als het over reparatie kosten gaat valt het in vrederechter

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#21 , 29 mei 2018 10:03

Als het over de totale som gaat is het eerste aanleg, dan moet je best een advocaat hebben.

Als het enkel over de 1500€ gaat is het de vrederechter, maar als er iemand in beroep gaat is het ook eerste aanleg.

Denk toch twee keer na eer je naar de rechtbank stapt het gaat veel zelfs zeer veel geld kosten, een expert moet u op voorhand betalen en die komt niet voor niks!
Je kans op winnen 10% niet meer, je koopt het goed waarin het zich bevind bij een particulier, en al de rest is zever in pakjes, een rechter gaat zich baseren op de wetgeving, een particulier moet niks van garantie geven, als je uit zijn garage rijd is hij voor niks meer aansprakelijk, je heeft de schouwing en de carpas en het gelijkvormings-attest, al de rest is waardeloos, een verkoopovereenkomst tussen particulieren op te stellen is zelfs niet verplicht ,een mondelinge overeenkomst is ook geldig, maar is handig.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Dynamo
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#22 , 29 mei 2018 10:27

Als het over de totale som gaat is het eerste aanleg, dan moet je best een advocaat hebben.

Als het enkel over de 1500€ gaat is het de vrederechter, maar als er iemand in beroep gaat is het ook eerste aanleg.

Denk toch twee keer na eer je naar de rechtbank stapt het gaat veel zelfs zeer veel geld kosten, een expert moet u op voorhand betalen en die komt niet voor niks!
Je kans op winnen 10% niet meer, je koopt het goed waarin het zich bevind bij een particulier, en al de rest is zever in pakjes, een rechter gaat zich baseren op de wetgeving, een particulier moet niks van garantie geven, als je uit zijn garage rijd is hij voor niks meer aansprakelijk, je heeft de schouwing en de carpas en het gelijkvormings-attest, al de rest is waardeloos, een verkoopovereenkomst tussen particulieren op te stellen is zelfs niet verplicht ,een mondelinge overeenkomst is ook geldig, maar is handig.
Dus zo simpel kan hij vandoor raken? Als het zo simpel is dan kan iederen kappotte auto's verkopen aan elkaar dan zeggen toen hij in mijn handen was was het in goede staat.

Ik stuur vandaag nog een aangetekende zending dat ik naar het rechter ga als hij niet akkoord gaat, als het probleem al was zou hij wel 2 keren nadenken voordat hij niet akkoord gaat.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#23 , 29 mei 2018 10:53


Dus zo simpel kan hij vandoor raken? Als het zo simpel is dan kan iederen kappotte auto's verkopen aan elkaar dan zeggen toen hij in mijn handen was was het in goede staat.

Ik stuur vandaag nog een aangetekende zending dat ik naar het rechter ga als hij niet akkoord gaat, als het probleem al was zou hij wel 2 keren nadenken voordat hij niet akkoord gaat

.
Je bent nog jong en je moet nog veel leren, als je een wagen koopt van een particulier dan ga je best even tot een diagnose center, VAB heeft er en er zijn er nog dan betaal je daar 167,5€ of als lid 132€ dan ben je 90% zeker dat hij goed is, en je kan een garantie verzekering afsluiten ook al heb je die aan een particulier gekocht, en dan ben je 100% zeker !!!

Normaal zal een aangetekende zending niet veel uithalen bij de verkoper, dit is hoogst waarschijnlijk een zwarte circuit tweedehands verkoper en die kennen de truken van de foor, Ben al lang op de baan voor al deze truken te kennen.
Ik kan je niet genoeg zeggen als je een tweede handwagen koop van een particulier neem iemand mee die technisch bekwaam is om deze wagen te bekijken en te testen op fouten zoals olie verbruik, koppakking, juistheid km teler schatten enz.., ik heb zelfs altijd een OBD toestelletje mee in mijn wagen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12825

#24 , 29 mei 2018 11:29

Hebt u eigenlijk een testrit gemaakt?

Dynamo
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#25 , 30 mei 2018 15:45

Hebt u eigenlijk een testrit gemaakt?
Test rit was onmogelijk, geen verzekering en geen nummerplaten. Zelf met testrit kan men het probleem niet vastgesteld hebben want het foutmelding moet het voertuig 3x vaststellen voor dat het auto een foutmelding mag weergeven. En treed enkel op het gear 4 en 5.

Ondertussen al aangetekende zending gestuurd en zelfs ontvangen. Wacht nlg altijd tot ik iets van terug hoor

Dynamo
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#26 , 30 mei 2018 16:05

Ondertussen ben ik al zelf niet stilgestaan. Heb de onderhoudboekje eens grondig bekeken. 4 nummers waarvan 2 leesbaar en 2 onleesbaar werd gemaakt (gescrapt en met enkele lagen t-pex overgegaan)...

Heb zelf eens gebeld en de onderhoud historiek eens nagevraagd.

Nummer 1 = aankoopplaats in 2010 en 3 onderhouden (eigenaar 1)

Nummer 2 = aankoopplaats 2 en 1 onderhoud maar werd doorgewezen naar FIRMA XXX met nummer 0123456789 (nummer 4 gescrapt en onleesbaar gemaakt). En werd gezegt "normaal gaan ze naar daar om hun onderhoud te doen, vriend van haar man met naam X"

Raar, werd direct al wat namen en plaatsen en nummers enz... genomend...

Nummer 3 (onleesbaar gemaakt en gescrapt) = 1 keer onderhoud had en vanzelf heeft hij mij door verbonden naar FIRMA XXX (dezelfde gegevens die ik al mee heb gekregen van nummer 2). En hij wist precies over welke voertuig en van wie het voertuis was.


NUMMER 4 (probeert iets te verbergen)= zoals het openingszin heb ik nethetzelfde gebruikt als de andere. "Ik ben de nieuwe eigenaar van het voertuig x" kreeg meteen het antwoordt van ah van me vriend X gekocht het is een X wagen"

-hij wist ook precies over welke voertuig het ging. Maar hij zei ik bel je zo terug. Niets anders gezegt. Maar ben zeker dat hij zijn vriend heeft verwittigen om te zeggen van hij belt hier wat moet ik zeggen tegen em"

Hij belde mij terug en begon nervuese antwoorden te geven en praatte zeer geformuleerd, en vroeg hoe ik aan dit nummer kwam?

Ik gaf aantwoord ben door 2 nummers naar hier verbonden en uw nummer is hier gescrapt en onleesbaar gemaakt. Maar toen wist hij niet meer over welke voertuig het ging. Toen ik vroeg van is die auto dus nooit bij u gekomen maar hij zei dubbelzinnig "zou ik niet weten waroom" dan hebben we het gesprek afgerond.



*nu nog wachten op de antwoord van de verkoper en hopelijk goede nieuws*

Franciscus
Berichten: 38592

#27 , 30 mei 2018 17:05

En die gesprekken hebt u toch opgenomen?

Dynamo
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#28 , 30 mei 2018 18:56

En die gesprekken hebt u toch opgenomen?
zeker weten 4 gesprekken waarvan beetje van alles in komt zonder dat ik het zelf vraag. Zoals firma's, garage's, namen van werkgevers, ze wisten direct over welke auto en welke eigenaars het ging, nummers, enz.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: hopelijk hebben de garage's de eigenaar van het auto gebeld, waarvan ik 1 zeker ben dat ie gebeld heeft (dichte vriend van het eigenaar), miss gaan ze denken van hier wordt het gevaarlijk we gaan terugtrekken en een tussenkomst afsluiten.

kom net van fordgarage en de kosten staan nu momenteel aan +- 1800 euro !!! waarvan ik al +-750 al betaald heb en de rest wacht ik tot betalen want wat betaald is betaald en kan men later hiervoor geen vergoeding voor krijgen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#29 , 30 mei 2018 19:38

Ik wil je toch opmerken dat een onderhoudsboekje niet verplicht is in Belgie.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#30 , 30 mei 2018 19:39

Ik wil je toch opmerken dat een onderhoudsboekje niet verplicht is in Belgie.

Neen, niet inderdaad verplicht. Maar als er eentje bijzit, zorg je er beter voor dat het niet vol (bewuste) fouten en retouches staat. :twisted:

Terug naar “Consumenten Koop”