Tweedehandswagen gekocht na 5 km al mototrstoring!!!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Tweedehandswagen gekocht na 5 km al mototrstoring!!!

#31 , 30 mei 2018 19:42

Ik wil je toch opmerken dat een onderhoudsboekje niet verplicht is in Belgie.

Neen, niet inderdaad verplicht. Maar als er eentje bijzit, zorg je er beter voor dat het niet vol (bewuste) fouten en retouches staat. :twisted:
Het geeft geen enkele bewijs kracht, de kleinen kan er mee gespeeld hebben !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#32 , 30 mei 2018 19:49

of het is gebruikt om een koper te misleiden. Daar gaat het mij om.

Franciscus
Berichten: 38587

#33 , 30 mei 2018 19:57

Voor een strafzaak moet u het opzet kunnen bewijzen.
Ik weet niet of politie zo direct zal meegaan.
Die kunnen wel controleren of die mensen al veel nplt /auto's op hun naam hebben gehad.
En of ze al veroordelingen hebben gehad.

Reclame

Dynamo
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#34 , 01 jun 2018 21:04

Ik wil je toch opmerken dat een onderhoudsboekje niet verplicht is in Belgie.

Neen, niet inderdaad verplicht. Maar als er eentje bijzit, zorg je er beter voor dat het niet vol (bewuste) fouten en retouches staat. :twisted:
Het geeft geen enkele bewijs kracht, de kleinen kan er mee gespeeld hebben !

kleine die 3 jaar oud is zou ik niet kunnen direct zeggen, want die auto is gekocht in 2010 en sinds 2010 altijd met hetzelfde schrift onderhoudsbeurt aangeduid (meer dan 5). ik dacht eerst dat die mens in de zak is gezet maar hij beweert zelf dat het fout is.


Het is niet zo een groot probleem die onderhoud maar als ik het kan bewijzen dat het niet gedaan is, dan heb ik meer mss 10% meer kans dat de andere verborgen problemen ook naar boven kunnen gebracht worden en geloofwaardig klinken. Ik geef hier een voorbeeld """als 2 leugens bewezen kan worden, maar de.3' de is moeilijk te geloven dat hij het waarheid zegt"""

Bewijs = Geluidsopname waarbij het verkoper zegt "ah ja da is niet gedaan, enkel de olie is verwisseld en de rest is fout", door de garage heb ik de genomen foto's van het filters met het nummers die op de filters staan, laten ondertekenen, tis toch gratis en bijvoegen.

maar de probleem is die de eerste stap van het reparatie van het motorstoormelding die 490 euro zonder werkloon kost maar dan is de vraag is het turbo nog goed want korfzeefjes zijn verwijderd en mijn oma kan rapper iets laten draaien dan de schoepen van het turbo hahahaha:D. als dat ook nog eens bijkomt ja die kosten gaan dan verdubbelen of meer.

Het is bijna zover 06/06/2018 moet ik iets van het verkoper horen (aangetekende brief met gebreken) zo niet dan jammer genoeg een minnelijke schikking door de vrede rechter laten versturen, dan eens de advies van hun eens horen of ik een kans maak, hopelijk wel.

Dynamo
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#35 , 01 jun 2018 21:09

Heb zelf enkele dagen geleden alle reparatie's, controle's, enz... stop gezet... Want wat ik betaal aan de garage kan ik niet meer oproep tegen doen, dus afwachten tot 06/06/2018 en als ik niets hoor, de volgende dag vrederechter iets laten weten dan de reparatie's laten uitvoeren.

Terug naar “Consumenten Koop”