fitness

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

Re: fitness

#16 , 01 jun 2018 11:47

De fitness zal blij zijn als TS braaf 21 beurten betaalt zonder dat ze iets in ruil moeten presteren.
Maar TS wil die niet betalen, dat is toch duidelijk? TS wil niet betalen omdat hij er wegens tijdsgebrek geen gebruik kan van maken.
Je moet tussen de regels kunnen lezen.

Mijn concreet antwoord is: Ga naar de fitness en betaal ineens 21 beurten met als tegenprestatie verscheuren van het contract. Dat zal wel lukken

Indien dat geweigerd wordt/werd moet TS het hier maar eens vermelden.
Ik ben benieuwd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#17 , 01 jun 2018 13:17

Ik heb zo de indruk dat het hier helemaal niet om een fitnessabonnement gaat, maar eerder om een soort voedingscursus (vermageren??) , waarbij je enkel vervroegd kan opzeggen mits een aantal fitnessbeurten.
Eigenaardige constructie, misschien kan TS hier wat meer klaarheid brengen?

lachertje
Topic Starter
Berichten: 273

#18 , 01 jun 2018 13:19

is er een mogelijkheid om dit contract te uploaden? zodat dit duidelijk is ?


en ja zij wil wel 3 maanden betalen zonder te fitnessen maar wil dat contract dan stop zetten na
3 maanden en dat zou niet mogen.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 01 jun 2018 13:23

De fitness zal blij zijn als TS braaf 21 beurten betaalt zonder dat ze iets in ruil moeten presteren.
De fitness zal nog veel blijer zijn als de vriendin van de TS geen 20 keer komt en een jaar zal betalen zonder dat ze iets moeten presteren. Maar dit doet verder niet veel ter zake, denk ik.
Maar TS wil die niet betalen, dat is toch duidelijk? TS wil niet betalen omdat hij er wegens tijdsgebrek geen gebruik kan van maken.
Je moet tussen de regels kunnen lezen.
Om te beginnen gaat het niet om de TS maar om een vriendin van de TS, en ik weet niet waarom je de TS beschuldigd van niet te willen betalen. TS geeft net aan dat de vriendin wel wil betalen als het moet. En de vraag was dan: moet ze die 21 beurten doen om na drie maanden te kunnen opzeggen (dus drie maanden te betalen). Antwoord is: Ja! Als ze die 21 beurten niet doet, kan ze pas opzeggen als de normale looptijd verstreken is (in veel gevallen is dit 1 jaar, maar de details van dit contract weten we niet).
Mijn concreet antwoord is: Ga naar de fitness en betaal ineens 21 beurten met als tegenprestatie verscheuren van het contract. Dat zal wel lukken
Ik denk het niet. De fitness gaat niet zomaar een contract van (ik vermoed) een jaar verscheuren en genoegen nemen met de abonnementskost van 3 maanden (ik vermoed dat er per maand betaald wordt, niet per beurt), als de vriendin van de TS niet aan de voorwaarden voldoet.

Ik begrijp de fitness ook wel wat die 21 beurten betreft: als mensen gedurende 3 maand 21 beurten gekomen zij en dan zeggen dat het niets voor hen is, hebben ze op zijn minst toch geprobeerd. Dat je die mensen dan de gunst geeft om vervroegd op te zeggen (nadat ze effectief de fitnessdienst deftig uitgeprobeerd hebben), daar kan ik inkomen. Dat je diezelfde gunst niet wil verlenen aan mensen die gewoon van gedacht veranderen en zelfs niet afkomen, is dus héél begrijpelijk. Deze laatste "categorie" mensen moet zich dan gewoon aan het contract houden en een jaar betalen. Ik vermoed dat dit het idee achter die 21-beurten clausule is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Milo72
Berichten: 1016

#20 , 01 jun 2018 13:49

Ik denk dat TS best het (ge-anonimiseerde) contract best hier eens plaatst : de foto uploaden op een website zoals bvb Flickr, Picasa / Google Photos, PhotoBucket, ... en dan hier de link plaatsen

Ofwel de voorwaarden integraal overtypen :D
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Oude Belg
Berichten: 3192

#21 , 01 jun 2018 17:13

De fitness gaat niet zomaar een contract van (ik vermoed) een jaar verscheuren en genoegen nemen met de abonnementskost van 3 maanden (ik vermoed dat er per maand betaald wordt, niet per beurt).

Laat dat nu juist het verdienmodel zijn van een fitness..... Als iedereen regelmatig zou komen, hebben ze veel te weinig ruimte en toestellen. Ze verdienen alleen aan mensen die betalen en niet komen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Jackrussell
Berichten: 701

#22 , 02 jun 2018 15:06

Dat zal de vervroegde opzegging zijn om op te zeggen nadat je er gebruik van hebt gemaakt, maar het tegenvalt of welke reden dan ook.

Voor reguliere opzeg is dit natuurlijk nooit een geldige voorwaarde. Maar ik denk dat dat ook zo niet in de voorwaarden staat.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#23 , 04 jun 2018 09:28

Laat dat nu juist het verdienmodel zijn van een fitness..... Als iedereen regelmatig zou komen, hebben ze veel te weinig ruimte en toestellen. Ze verdienen alleen aan mensen die betalen en niet komen.
Niks mis mee. Zolang ze hun klanten de mogelijkheid geven om er gebruik van te maken als zij dit willen, zie ik daar geen probleem in...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”