Afzien koop 2de hands wagen?

gordini
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Afzien koop 2de hands wagen?

#1 , 22 mei 2018 19:50

Hallo allen.

Ik heb vandaag een 2de hands wagen gekocht van een particulier.

De verkoper had geen zin om ermee naar de keuring te gaan, dus heb ik voorgesteld om een stuk van de aankoopprijs te doen, en dat ik zelf zou zorgen voor de keuring. (400€ vermindering op de aankoopprijs)
Tevens vandaag heb ik een voorschot betaald en ben ik met zijn wagen naar de keuring geweest, met zijn inschrijving en platen nog.
Nu is de wagen afgekeurd en zelfs verboden tot verkeer wegens ophanging en banden.
De eigenaar zei me dat hij de gebreken nog zou laten herstellen, en mij morgen terug te bellen met meer info, maar ik begin stilaan te twijfelen.

Ik heb al een voorschot betaald, en een geschreven overeenkomst getekend (voor ik naar de keuring ging)

Kan ik nog afzien van de koop?
Ook heb ik geen car pass gezien.

Met groeten Nico

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 23 mei 2018 08:42

Wat staat er op de getekende overeenkomst ? Als daar iets op staat in de zin van "voor wisselstukken", "voor afbraak" of "voor export" of zo, dan zou't wel es moeilijk kunnen worden.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”