Opgelicht?

lgreetje
Topic Starter
Berichten: 32

Opgelicht?

#1 , 19 mei 2018 21:17

Ik heb bij een kunstveiling drie stukken gekocht met certificaat. Ik heb de catalogus nog en het betaalbewijs. Nu heb ik deze laten schatten en blijkt dit 10 keer minder waard te zijn dan wat ik betaald heb. De instelprijs was ook al vijf keer meer dan de eigenlijke waarde. Kan ik iets tegen deze veilingmeester doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 mei 2018 21:26

Bij ,een veiling is het de hoogste bieder die het stuk krijgt, dus u heeft zelf de prijs bepaald!

Wat is de waarde van kunst ? dit is de prijs dat iemand er wil voor geven, en dit kan je nooit laten schatten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 19 mei 2018 21:27

Neen want je hebt al niet gekocht aan de instelprijs maar vrijwillig aan het dubbele!
Verder geldt voor kunst dat de waarde ervan datgene is wat de zot ervoor betaalt...
Wat wel gevolgen zou (kunnen) hebben is wanneer ze een valse kopie voor het echt exemplaar zouden hebben verkocht, want dat is oplichting.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”