Pagina 1 van 1

niet tevreden, geld terug?

Geplaatst: 15 mei 2018 16:31
door marleendavy
Bij het zelf afhalen en uitpakken van een sofa blijkt er meer dan 1 probleem te zijn. Het bestelde leer is geen leer. De sofa is zo hard dat het wel een overtrokken houten bank lijkt. Na 1 avond had ik al rugklachten. de naden zijn ongelijk gestikt. Er zit een grote spleet tussen de kopsteunen. De kwaliteit, noch het comfort zijn voor mij aanvaardbaar. Heb ik het recht om mijn geld terug te vragen of een degelijke omruiling?

Re: niet tevreden, geld terug?

Geplaatst: 15 mei 2018 16:45
door Gebruiker21
Heb ik het recht om mijn geld terug te vragen.
Indien deze in een winkel gekocht is (dus niet online of op een beurs): neen, zolang men u een deftige zeten kan bezorgen die voldoet aan de specificaties van wat u gekocht hebt.
of een degelijke omruiling?
Dit uiteraard wel. De winkel moet u leveren waarvoor u betaald hebt. Als u een echt lederen zetel besteld en betaald hebt, mag men niet met namaakleder afkomen. Uiteraard moet ook de afwerking naar behoren zijn. Dat de zetel niet "makkelijk zit" is héél subjectief. Dit als argument gebruiken is vrij moeilijk, vrees ik...

Re: niet tevreden, geld terug?

Geplaatst: 15 mei 2018 19:50
door denlowie
Toch oppassen met het woord leer, je heeft zoveel soorten leer, zelfs zeemvel is leer van een schaap of zelfs van een konijn, van ieder dier kan men de huid bewerken tot leer, zelfs van sommige vissen maakt men leer..

Re: niet tevreden, geld terug?

Geplaatst: 16 mei 2018 09:46
door Gebruiker21
Toch oppassen met het woord leer, je heeft zoveel soorten leer, zelfs zeemvel is leer van een schaap of zelfs van een konijn, van ieder dier kan men de huid bewerken tot leer, zelfs van sommige vissen maakt men leer..
Da's waar, maar de TS zegt dat het geen leer is. Kunstleer is geen leer, hoe je het ook draait of keert.

Alles hangt natuurlijk af van wat op de bestelbon stond...