Dag allemaal,
mijn man en ik ik hebben met twee weken verschil een auto gekocht bij dezelfde officiële garage. Wanneer ik de wagen ging afhalen, bleek dat twee opties (licht- en regensensor) niet op de wagen zaten terwijl dit wel op de infofiche stond en ook bevestigd werd tijdens het bekijken van de wagen. Ook bij mijn man blijken nu twee opties niet aanwezig te zijn (cruise control en automatische start/stop).
De verkoper stelde voor dat ik de wagen toch zou meenemen en hij zou de installatie van deze sensoren achteraf doen. Aangezien ik op dat moment anders zonder wagen zou vallen, heb ik dit ook gedaan, maar nu blijkt dat deze opties niet geïnstalleerd kunnen worden en de verkoper wil verder geen compromis sluiten. Bij een ander type wagen is het achteraf installeren wel mogelijk en kost dit meer dan 1000 euro.
Mijn man kwam tijdens het rijden er pas achter dat de uitgelegde opties niet werken en nu niet aanwezig blijken te zijn. Hiervan weten we nog niet of dit achteraf geïnstalleerd kan worden en wat de kost hiervan zou zijn.
Wat kunnen wij nu vragen aan de verkoper als 'schadevergoeding'? Is het redelijk om de 1000 euro te vragen voor mijn wagen en ook de installatiekost voor mijn man zijn wagen? En indien de verkoper dit niet wil, kunnen wij dan eisen dat hij de twee wagens levert zoals beschreven op de infofiche?
Groetjes,
workingmum