Verloren analoge foto's

Linus Van Marsenille
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Verloren analoge foto's

#1 , 30 apr 2018 22:59

Graag won ik juridisch advies omtrent volgende situatie. 3 maanden geleden heb ik een filmrol afgeleverd bij een fotografiewinkel ter ontwikkeling van de analoge foto's van mijn huwelijksreis. Na 2 maanden wachten kreeg ik nog geen bericht en nam ik contact op.

De klantendienst antwoordde me dat de ontwikkeling gebeurd was (10 dagen nadat ik de filmrol daar had afgeleverd), maar dat deze bestelling nergens was geleverd. Eerst zei men dat deze misschien verkeerd geleverd was in een ander filiaal maar tot dusver hebben ze het nog steeds niet gevonden. Ze kunnen een analoge opdracht ook niet herstarten.

Ik vrees dat mijn foto's voorgoed verloren zijn, foto's waarvan we inderdaad geen 2de exemplaren hebben. Ik zou graag een klacht en eventueel een vraag tot schadevergoeding indienen. Ik ken echter de procedure niet en zou graag advies inwinnen over de te volgen stappen.

Kan iemand me adviseren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 mei 2018 10:29

Gewoonlijk geven ze een aantal filmrolletjes gratis en niets meer. Heb dat ook eens voorgehad tijdens mijn studententijd en ik samen met mijn broer een autostop trip maakte doorheen Oostenrijk en Italië.. Twee filmrolletjes van telkens 36 beelden verbrand bij de ontwikkeling. We hebben er slechts 4 nieuwe filmrolletjes voor terug gehad als schadevergoeding.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”