Terugvordering storting met VISA.

Bektronics
Topic Starter
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

Terugvordering storting met VISA.

#1 , 27 apr 2018 18:21

Beste forumleden.

Ik heb online een wisselstuk besteld bij een leverancier in het Antwerpse.
Dit onderdeel is reeds betaald met VISA.
Tot op heden heb ik nog geen wisselstuk ontvangen.
Ondertussen heb ik telefonisch contact genomen met de leverancier, en die beweerd dat het wisselstuk verzonden is met DHL (B-Post).
Toch kan de leverancier mij geen barcode geven van de verzending, want het is juist dat wat ik nodig heb om mijn zending te kunnen tracen en verhaal te maken bij DHL (B-Post)
Mijn vraag is nu: kan ik het reeds betaalde bedrag laten blokkeren door VISA en dit laten terug storten op mijn rekening.
Heb tot nu toe nog geen afrekening gekregen van VISA waar dit bedrag op vermeld zou staan, dit zou maar later in de maand mei komen.
Graag een goede uitleg wat ik moet ondernemen om dit bedrag terug te vorderen.
Alle info is welkom.
Hopend op een gunstig resultaat, verblijf ik.
MVG
Bektronics.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 27 apr 2018 21:15

Van zodra u de afrekening ontvangt kan u een claim indienen bij de uitgever van uw kaart. Voor de meeste kredietkaarten in België kan dat via mijnkaart.be

Handelaar krijgt dan de kans om te bewijzen dat het bestelde goed toch bij u werd afgeleverd. Wanneer hij dat niet kan wordt u zonder probleem terugbetaald en krijgt de handelaar er een dikke boete bovenop. Hier gaan wel een aantal weken over; reken op een maand.

PS: De jaren '80 verblijven hopend op een gunstig resultaat hun archaïsch taalgebruik terug te krijgen.
"sowieso" schrijf je zo.

Bektronics
Topic Starter
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 apr 2018 18:05

Beste Didymus.
Hartelijk dank voor de info.
Ik hou het in het oog en zal het nodige doen indien vereist.

Met deze mag deze topic afgesloten worden.
MVG
Bektronics

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”