Beste mensen,
Begin november 2017 bestelde ik een elektrische fiets.
Toen werd er duidelijk gezegd dat deze, een specifieke kleur, pas beschikbaar zou zijn tegen eind februari 2018.
Vier maanden wachten maar hey, geen probleem.
Het is toch winter, niet meteen de leukste periode om de fiets te gebruiken voor woon-werkverkeer.
Deze leverdatum staat jammer genoeg nergens op het orderpapier dat ik toen ontvangen heb.
Wel vroeg men een voorschot te betalen van 10%. Dit kwam neer op 350,00€
Eind februari... geen fiets, geen nieuws.
Voor een dergelijke aankoop verwacht je toch dat ze zelf een seintje geven...
Op 22 maart heb ik dan maar zelf een e-mail gestuurd naar de handelaar, met de vraag naar informatie.
Ik ben veel wijzer geworden over hoe men een elektrische fiets verscheept vanuit USA.
Een specifieke nieuwe leverdatum zat er jammer genoeg niet in.
Om de verkoper te citeren "Normaal komt hij begin april binnen, maar het zou ook juni kunnen zijn."
April is bijna voorbij... nog steeds geen fiets, ook geen telefoontje met hoe ver het nu concreet staat.
Op mijn laatste e-mail van enkele dagen geleden heb ik overigens nog geen antwoord gekregen.
Het zal dus misschien juni worden... of misschien ook niet. Wie weet het.
Vier maanden was aanvaardbaar, zes maanden begint al overdreven te worden.
Acht maanden... vul zelf maar aan.
Heb ik recht om mijn bestelling te annuleren?
Dit wil dan waarschijnlijk zeggen dat ik mijn voorschot kwijt ben?
Of kan ik het "overdreven lang wachten" gebruiken om mijn voorschot toch terug te krijgen?
Alvast bedankt voor jullie reactie(s)