na betaling van voorschot stel ik vast dat bij afhaling van het produkt de prijs van het produkt sterk gedaald is

p4414506
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

na betaling van voorschot stel ik vast dat bij afhaling van het produkt de prijs van het produkt sterk gedaald is

#1 , 20 apr 2018 12:04

Ik heb een voorschot betaald bij aankoop van een fiets. Bij afhaling- na een week - stel ik vast dat de prijs van de fiets sterk gedaald is. Kan ik afspraak maken op die nieuwe, verminderde prijs?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 apr 2018 12:13

Waarom 2 x de vraag stellen?
Uw vraag zal je moeten stellen aan de fietsenverkoper.

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 20 apr 2018 12:23

zou u, moest de prijs na een week hoger liggen, ook de meerprijs willen betalen?

U plaats op datum X een bestelling met voorschot aan een bedongen prijs. Deze zal u dienen te betalen. Mits medewerking van de verkoper kan hij u de fiets aan de verminderde prijs verkopen, maar hij is dat allerminst verplicht

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 apr 2018 15:12

Bij de aankoop heb je een contract met de fietsverkoper mondeling of schriftelijk aangegaan, dus moet je u contract uitvoeren zoals u heeft overeengekomen met de verkoper, ander het zelfde zoals meeboo reeds schreef.

Zulke vragen worden hier regelmatig gesteld.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

p4414506
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 apr 2018 18:04

Ik zal gebruik maken van retourregeling; volgens algemene voorwaarden van desbetreffende winkel mag je voorwerp kosteloos retourneren binnen de 14 dagen en vervolgens hetzelfde product kopen tegen de lagere prijs.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 apr 2018 19:49

Heb je dit via een webshop gekocht ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#7 , 21 apr 2018 11:31

Ik zal gebruik maken van retourregeling; volgens algemene voorwaarden van desbetreffende winkel mag je voorwerp kosteloos retourneren binnen de 14 dagen en vervolgens hetzelfde product kopen tegen de lagere prijs.
Enkel van toepassing als je dit online besteld hebt, of telefonisch, en het product niet bent gaan ophalen in de winkel, maar dat deze geleverd wordt.
In alle andere gevallen is de verkoper dit niet verplicht, en zul je een commerciële geste moeten vragen.
Ik acht de kans hier groot dat de verkoper dit in zijn algemene voorwaarden geplaatst heeft omdat hij ook zaken verkoopt via een website (bij niet vermelding is de termijn immers een jaar).

Terug naar “Consumenten Koop”