aankoop wagen en eigen wagen stuk na aankoop

eddy46
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

aankoop wagen en eigen wagen stuk na aankoop

#1 , 19 apr 2018 22:30

ok ik weet niet goed waar ik moet beginnen maar zal toch mijn best doen

verleden week dinsdag 10 april 2018 is mijn vrouw haar wagen enkele lichten beginnen aan flikkeren iets met de motor en olie , dus ze is naar de fiat garage gegaan en daar zeiden ze dat er een defect was aan een contact fiche en die zou ongeveer 30€ kosten , dus zeiden ok is goed maar zou een week duren eer we hem mochten binnen steken , tevens vroegen wij ook of wij der mochten mee rijden ja ja geen probleem mocht er nog iets aan schieten moet je er geen rekening mee houden want het is die contact , dus we dachten dat het ok was

nu stonden we toch in de showroom en we hebben besloten om een nieuwe te kopen want de andere wagen had al meer dan 100000 km en we hebben een mooie prijs gekregen 4000€ extra premie korting en dan nog eens all in korting 32% voor een wagen van 23000€ naar 12.200€ mooi toch ( hier staat niks vermeld overname oude wagen ) nu wij hebben getekend voor de nieuwe wagen lening goedgekeurd en getekend en de wagen zou ingeschreven worden eind april op naam van de garage , en op 4 mei zou hij van ons zijn , nu we belden nu dinsdag naar de garage omdat er nu op onze oude auto terug een lampje opkwam van zet de motor stil wat mijn vrouw ook gedaan heeft na herstart was alles weg en kon ze doorrijden , ze belde naar de garage fiat en die zeiden u stuk is al binnen van maandag en je mag deze middag komen , dus dinsdag de wagen binnen en vandaag donderdag om 17u kreeg ik een telefoon van de verkoper dat de motor van de auto stuk is nu wil ik toch wel weten wat er nu kan gebeuren ? moet ik nu de kosten betalen ik weet nog niet hoeveel het zou zijn , of kan ik aankaarten dat de persoon aan de receptie verteld heeft dat we mochten doorrijden ? zit een beetje met mijn handen in het haar
met vriendelijke groet Eddy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 apr 2018 09:01

Bleven die lampjes permanent branden? Welke kleur hadden die lichtjes? Indien rood, onmiddellijk stoppen en motor stilleggen. In de gebruiksaanwijzing van uw wagen staat toch wat je moet doen bij brandende lampjes. Wie in de garage heeft gezegd dat je er geen acht moest opslaan? De leerjongen die enkel de vloer van de garage mag opvegen of de chef garage?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 apr 2018 09:31

Men moet nu ook niet laag dunkend doen over laaggeschoolden in de garage, zelfs die weten dit als er een rood lampje brand dat je ten allen tijde onmiddellijk moet stoppen, dit staat in alle handleidingen, en dan is het aan de bestuurder om de eerste inspectie te doen, olie nazien, van het water zal je dit wel onmiddellijk zien als er stoom uitkomt.
Als het lampje met de afbeelding motor op dan mag je nog verder rijden en laten nazien met een OBD apparaatje in de garage, heb dit zelfs altijd bij, dit kost vanaf 25€ heb je dit al.

Maar STOP ALTIJD als er een ROODE lamp brand !!!!
Ik denk dat de kosten voor u zal zijn !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

eddy46
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 apr 2018 18:31

ja klopt blijkbaar was de lampje weer weg na herstart van de motor , en helaas ja heeft ze naar haar werk gereden , en in de middag naar de garage , maar daar gaf de controle aan dat de fiche was die stuk was , maar minder is waar door dat ze herstart heeft en verder gereden zat de pomp vast en blijkbaar was de pomp de oorzaak van alles , herstellingskosten 7000€ maar aangezien we al een andere wagen hadden aangekocht hebben we tot een compromis bekomen een beetje opleggen en ons wagen een week vroeger dus ja zal de volgende keer wel mee opletten ,
toch even meedelen dat dit niet altijd de gang van zaken zijn maar blijkbaar wel opletten waar je u wagen binnen steekt voor onderhoud
nog even dit ons wagen was 4 jaar oud , 104000km toch bedankt voor de respons

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 apr 2018 19:44

104000km is net uit rodage, dan koop ik maar een wagen, de meeste wagens gaan nu toch 350.000 a 400.000 km mee !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

wingman
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#6 , 20 apr 2018 19:57

104000km is net uit rodage, dan koop ik maar een wagen, de meeste wagens gaan nu toch 350.000 a 400.000 km mee !
Zou ik nog zo snel niet durven zeggen...
Mijn echtgenote is thuisverpleegster. De auto doet geen snelwegen en dus enkel start stop stadsverkeer. Na 150.000 km is de motor geen fluit meer waard.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 20 apr 2018 20:13

wagen binnen steekt voor onderhoud
Een wagen steekt men niet binnen maar brengt men :mrgreen: .

eddy46
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 apr 2018 08:39

toch even een vraagje moet er vermeld worden op het aankoop van een nieuwe wagen dat ze de oude wagen overnemen in de staat waarin ze bevind?
want er staat enkel all in korting van 32% nergens staat vermeld overname van een andere wagen
word een beetje gek van de verhalen dat ik krijg van mijn vriendenkring

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 23 apr 2018 11:12

Best staat er zwart op wit dat de oude wagen wordt overgenomen, en aan welke prijs en in welke staat

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#10 , 23 apr 2018 11:58

Als je de wagen - zelfs als particulier - verkoopt zonder (schriftelijke) vermelding in de staat waarin hij zich bevindt en goed gekend door de koper (of soortgelijke verwoording), dan moet je instaan voor de verborgen gebreken op basis van art. 1641 e.v. BW.
Best dus dit eveneens op papier zetten in tweevoud, gedateerd en ondertekend door beiden.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

eddy46
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#11 , 23 apr 2018 13:48

Best staat er zwart op wit dat de oude wagen wordt overgenomen, en aan welke prijs en in welke staat

dat is het probleem dat staat er niet in vermeld enkel
promoties extra premie 4000€ en dan all in korting 7622€
en dit omdat het een stockwagen was
grts Eddy

eddy46
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#12 , 24 apr 2018 20:10

goeie avond
ik heb test aankoop aangesproken en mijn probleem voorgelegd tevens de aankoopt offerte ook doorgestuurd , daar staat klaarblijkelijk in dat overname van een tweedehandsvoertuig door de verkoper NEEN staat aangevinkt , dit hou dus in dat in de verkoopprijs de overname niet in zit
ben eens benieuwd nu naar de uitkomst ik hou jullie op de hoogte

Terug naar “Consumenten Koop”