auto in panne, getakeld, reparatie 1800€betaald + takelkosten , na 5dagen weer panne, wat met nieuwe takelkosten?

jasondp
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

auto in panne, getakeld, reparatie 1800€betaald + takelkosten , na 5dagen weer panne, wat met nieuwe takelkosten?

#1 , 18 apr 2018 11:43

Dus ik liet na de eerste panne (motorische pech) mij takelen door de garage waar ik 2j geleden mijn 2dehands voertuig kocht. Ik betaal voor volledige reparatie €1800 en ook takelkosten. Ook keuring was inbegrepen. 5dagen na reparatie sta ik weer in panne, ze moeten mij opnieuw komen takelen maar factureren mij opnieuw weer reparatie en takelkosten. Kan dit zomaar? Ik heb toch reeds betaald , ik kan er niet aandoen dat zij niet het correcte werk leveren? Of heeft dat er niets mee te maken en dien ik al die kosten opnieuw te dragen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 apr 2018 12:48

Je garantie is voorbij !

Als dit niet het zelfde defect is zal je moeten betalen!
Als het zelfde defect is dan kan er gediscuteerd worden, wat was er den eerste keer aan ? en wat is er nu aan ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5395

#3 , 18 apr 2018 21:12

Takelkosten zijn hoedanook voor u. Als je die niet wil dan moet je een pechverhelpingsverzekering afsluiten (die je mogelijks opzegt als je te dikwijls in panne valt ;-()

Voorts de vraag hierboven. Zelfde probleem of ander probleem?

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 apr 2018 23:49

Takelkosten zijn hoedanook voor u. Als je die niet wil dan moet je een pechverhelpingsverzekering afsluiten
Mmm, als er een nieuw onderdeel geïnstalleerd is - buiten garantie of vrijwaringsplicht van het oorspronkelijke onderdeel - en dit blijkt nu defect (binnen de termijn van 2 jaar), dan is m.i. art. 1649quinquies BW van toepassing. Waarbij je - naast kosteloze herstelling of kosteloze vervanging - ook schadevergoeding kan bekomen voor bewezen kosten.
Als je hebt moeten afslepen, dan kan je die schade alvast bewijzen.
Als het om een verkeerde installatie gaat (fout in de dienst die geleverd is), tezamen met een (nieuw) goed dat geïnstalleerd is, dan geldt m.i. eveneens het bovenstaande, op basis van art. 1649ter, §4 BW.

Als het louter om een dienst ging (herstelling zonder verkoop van roerende lichamelijke zaken), dan ligt het moeilijker. Als het om een ander euvel gaat, dan is al het voorgaande irrelevant en heeft TS geen juridische mogelijkheden.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Consumenten Koop”