Persoonlijke spullen na einde relatie (lat relatie Nederland)

SDJ007
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Persoonlijke spullen na einde relatie (lat relatie Nederland)

#1 , 17 apr 2018 20:34

Ik heb bijna 3 jaar een lat relatie gehad met een vrouw uit Nederland
Ik ben nooit gedomicilieerd geweest of officieel samenlevingscontract maar we hadden en hebben nog steeds een sleutel van elkaars huis. We kwamen hoe het ons uitkwam week om week naar belgie / Nederland.

Ik heb de beslissing genomen de relatie stop te zetten en wil gewoon nog enkele persoonlijke spullen terug die van mij zijn.
Oa wat werkmateriaal uit het tuinhuis die ik kocht voor daar , tuinset, smart tv die ik meebracht uit belgie en daar liet staan aangezien ik die periode daar meer zat dan bij me thuis., wat keuken materiaal etc..

Deze spullen waren al mijn eigendom of zijn ofwel gedurende de relatie aangekocht geweest door mezelf en ook volledig gefinancierd van mezelf. We hadden geen gezamenlijke rekening gedurende onze relatie ( mevrouw was aan het scheiden , alleenstaande moeder, basis inkomen etc .. ) dus er kan ook geen sprake zijn van gezamenlijke aankopen. De aankopen deed ik omdat ik uiteraard toekomst wilde bouwen en ze vaak daar niet voorhanden waren en ik het over en weer slepen van belgie naar NL beu was.

Ik wil die zaken zoals mijn smart tv, werk materiaal etc nu terug want het is van mij / ik heb het allemaal zelf betaald en mevrouw schrijft letterlijk in whatsapp berichten : je krijgt niks terug, je kan niks bewijzen je hebt hier niet eens gewoond enz enz .. een ander excuus die ze gebruikt is : het zijn cadeaus, je hebt alles gekocht en cadeau gegeven ...

Doorheen de relatie zijn er inderdaad cadeaus gekocht geweest ( kledij, handtas, schoenen, iphone etc .. ) over die zaken wil en ga ik zelf niet discussiëren .. want inderdaad cadeau is cadeau en gegeven is gegeven ... daar ga ik niet over vallen zelf.

Slot van voordeur is reeds veranderd , achterdeuren nog zelfde slot maar ze steekt sleutel op momenteel
volgens Nederlandse politie kan ik weinig doen ... ga ik binnen via de achterdeur MET de sleutel is het ook inbraak als ze klacht in dient ..
Een slotenmaker laten komen kan ook niet ... en wie gaat uit belgie meekomen ... ?

Ik heb van de meeste zaken facturen of uittreksels van mijn bankrekening dat ik betaald heb ....

hoe pak ik deze vervelende situatie aan .... sta ik machteloos ?

groet

SDJ

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 apr 2018 08:57

I


hoe pak ik deze vervelende situatie aan ?

Door het te vergeten.

SDJ007
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 apr 2018 10:56

Door het te vergeten ... dus wil je zeggen dat ik machteloos sta en niks kan doen ondanks ik aankoopfacturen en betalingen op mijn naam heb ... ?

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 18 apr 2018 11:11

Zijn die spullen wel nog zoveel waard dat je er de kosten van een procedure voor over hebt + advokaat. ?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 apr 2018 15:09

Door het te vergeten ... dus wil je zeggen dat ik machteloos sta en niks kan doen ondanks ik aankoopfacturen en betalingen op mijn naam heb ... ?
Dat is een begin van bewijs. Je zal moeten procederen (in Nederland) om die zaken terug te krijgen (uitkomst van zo'n zaak is onvoorspelbaar). Je mag die woning inderdaad niet betreden. Je zal zelfs geen slotenmaker vinden die je daar wenst binnen te laten als je er niet woont.

Ik denk dat je je best tot een Nederlands rechtenforum wendt, want je zal in Nederland een zaak moeten starten tegen de ex-partner en eventueel een Nederlandse advocaat onder de arm nemen. Reken even uit wat je dit allemaal zal kosten, en of het sop de kool waard is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!


Terug naar “Consumenten Koop”