Wie is eigenaar

Mobilhom
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wie is eigenaar

#1 , 12 apr 2018 12:51

Beste,

Augustus 2017 kopen mijn vriend en ik een mobilhome. Nu heeft hij echter (we waren op vakantie in Frankrijk) de verkoopovereenkomst met de verkoper (particulier) alleen getekend. Ik heb enkel een betalingsbewijs voor 70% van het bedrag naar de vorige eigenaar (bankafschrift).

We zouden achteraf een overeenkomst opstellen waaruit blijkt dat ook ik mede-eigenaar ben. Ik heb op dat moment wel het grootste deel betaald van de mobilhome (hij 30% , ik 70%). Ondertussen heeft hij me al een deel terugbetaald en staat het 40-60%.
Nu is er ondertussen van die overeenkomst op te maken niets in huis gekomen, hij vindt dat een gebrek aan vertrouwen enz.. toch zou ik alsnog een overeenkomst willen bekomen om mijn kapitaal en mijn rechten te beschermen.
Omdat we momenteel ook er kosten in aan het maken zijn om hem op te knappen, kosten die we ook delen.

Welke stappen kunnen jullie mij aanraden (wij zijn niet samenwonend)? Of welk document kan ik hem laten tekenen zodat ik een bewijs heb ook mede-eigenaar te zijn van dit voertuig. Dat me toch iets te duur is om het zo te laten.

Alvast bedankt voor de info.
grts

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding