annulatie overeenkomst voor een keuken van Dovy

schildpadje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

annulatie overeenkomst voor een keuken van Dovy

#1 , 06 apr 2018 14:58

Op maandag 26 maart ll. tekende ik een onbenoemd document in de toonzaal van Dovy. Het document is een opsomming van keukenelementen en per groep staat er een prijs op vermeld. Er hoefden geen definitieve keuzes gemaakt te worden. Dat zou later gebeuren. Er werd verwezen naar de algemene voorwaarden op de achterzijde van de documenten maar gezien alles nog aangepast kon worden en de voorwaarden voor mij onleesbaar waren (uiterst lichtgrijs lettertype gecombineerd met sterk licht) tekende ik het document. Het was ook de laatste kans om van de batibouwkorting te genieten. Het leek voor de verkoper vanzelfsprekend dat ik onmiddellijk mijn handtekening plaatste. Op dat moment had ik nog het volste vertrouwen in Dovy.
Thuisgekomen heb ik de offerte nauwkeurig bestudeerd en geconcludeerd dat 16 397,04 euro netto (na aftrek van kortingen en zonder apparaten) een bijzonder hoog bedrag is voor de betreffende keukenopstelling in laminaat. Ik nam telefonisch contact op met Dovy Roeselare en daar vertelde men mij dat ik in geval van annulatie 20 % schadevergoeding moest betalen.
Aanvankelijk geïntimideerd door dit voor mij nieuwe gegeven, heb ik een nieuwe offerte gevraagd met aanpassingen die de prijs zouden kunnen doen drukken. Het bedrag van de nieuwe offerte (14 865,34 euro (zonder apparaten) is voor mij veel te duur. Ik heb op 2 april een aangetekende brief naar Dovy Roeselare en Dovy Ham (waar ik tekende) gestuurd om mee te delen te willen afzien van een keuken. Ik dacht dit recht te hebben omdat: ik nog niets besteld had, de meetopname nog moest plaats vinden op 13 april e.k., de verbrekingsvergoeding niet ter sprake kwam tijdens het contact en de algemene voorwaarden voor mij eigenlijk zo goed als onleesbaar waren, niets wat vermeld stond, bindend was. Ik had tijdens mij voorafgaande bezoeken regelmatig naar prijzen gevraagd, maar daar kon men geen antwoord op geven, alles zou achteraf vermeld worden, dus op het document dat vrijblijvend veranderd kon worden en dat ik helaas tekende. Ik ben niet naar de wedstrijd "win uw keuken" geweest van zaterdag 31 maart omdat ik van oordeel was nog geen keuken gekocht te hebben. Ik had een set messen gekregen en die heb ik al per koerierdienst terug gaan Dovy bezorgd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 apr 2018 15:35

Daar zal je niet van onderuit komen, want je heeft getekend in de winkel van de keukenbouwer dus er is geen 14 dagen bedenktijd.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”