Prijs vermelding ex BTW online simulatie auto verzekering

cadelaat
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Prijs vermelding ex BTW online simulatie auto verzekering

#1 , 04 apr 2018 18:28

Geachte,

Onlangs heb ik een offerte aangevraagd voor een Omnium autoverzekering via een online simulatie bij Generali Verzekeringen. De prijs die ik per email ontving was zeer correct, dus ik besloot om deze af te sluiten. Dit kon ik online doen via een link die zich in de email bevond. Nu bleek tijdens het online afsluiten dat de vernoemde prijs in de offerte exclusief BTW was en dat de prijs dus geheel niet concurerend was.

Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat bedrijven op hun offertes de prijs inclusief BTW moeten vermelden, aangezien dit anders zeer misleidend is.

Kunt U mij zeggen hoe dit zit?

Alvast hartelijk dank voor uw hulp.

Met vriendelijke groeten,

Casper

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 04 apr 2018 19:27

Tenzij men duidelijk aangeeft dat de prijzen zonder BTW zijn, moeten deze voor particulieren altijd met BTW zijn.
Tenzij het overduidelijk is dat dit bedrijf normaal enkel B2B werkt.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 04 apr 2018 19:37

Ik denk dat ik even niet meer mee ben.

Is er nu BTW op omniumverzekeringen ?

Bedoelt u dat het tarief gebaseerd is op de cataloguswaarde van een auto, dat u die ingebracht hebt zonder BTW, terwijl het eigenlijk incl BTW moest zijn ?

Of bedoelt u dat de taksen en bijkomende kosten op de premie niet in de simulatie zaten?

Of nog iets anders?

Reclame

polk
Berichten: 437

#4 , 04 apr 2018 20:08

Zoals bosprocureur reeds opmerkt is het normaal dat de offerte geen melding maakt van btw, aangezien in België verzekeringen vrijgesteld zijn van btw (art. 44 WBTW). U moet dus geen btw bij de prijs uit de offerte bijrekenen.

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 04 apr 2018 20:32

Waarschijnlijk heb je per vergissing het vakje aangevinkt op de vraag of je BTW plichtig bent (want dan betaalt de omnium excl BTW omdat je de BTW al (deels) recupereerde via je bedrijf)

Terug naar “Consumenten Koop”