boek online besteld, nooit gekregen

Ika
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

boek online besteld, nooit gekregen

#1 , 03 apr 2018 10:45

Dag iedereen,

Op 7/2/2018 bestelde ik online een boek (van 16 €) in goed vertrouwen bij agapea.com (in Spanje) en betaalde met banccontact.
Er werd 13,75 € transport aangerekend en het boek ging verzonden worden met PAP CORREO op 9/2.
Op 27/2 mail ik naar agapea omdat het boek nog steeds niet is aangekomen.
Ik krijg onmiddelijk antwoord dat mijn boek verzonden is op 9/2 met de post, en met standaard service, dus zonder tracking. Tevens meldt men mij dat er geen straatnummer doorgegeven was, maar dat 'dit in de meeste landen toch niet bestaat'.
Men zegt mij te informeren bij de lokale post.

Op 10/3 informeer ik opnieuw bij agapea:
Ik heb het boek nog steeds niet ontvangen. In Belgie is het huisnummer wel belangrijk, op het postkantoor ligt niets voor mij. Een pakket zonder huisnr wordt terug naar verzender gestuurd zegt men daar. Heeft agapea het boek misschien teruggekregen per post?
Ik vermeld ook dat ik het opmerkelijk vind dat men mij niet contacteerde toen men opmerkte dat er geen huisnummer was, ik vulde bij bestelling een gans formulier in met oa mijn email. Ik vraag hen om hun verantwoordelijkheid te nemen en mijn boek toch te verzenden, ik heb betaald en het is maar eerlijk als ik mijn boek ontvang.

Op 13/3 krijg ik antwoord van Agapea:
Ze sturen alles steeds op zonder trackingnr, en ik moet wachten tot het opnieuw bij hen is aangekomen, ze beweren dat dit nog enkele weken kan duren.

Ondertussen heb ik nog enkele mails gestuurd, maar er reageert niemand meer op.
Als professionele verkoper online (leverend in het buitenland) verwacht men toch dat dit wat vlotter zou gaan.

Graag zou ik weten bij wie ik kan klacht neerleggen. De verzender (het bedrijf Agapea) of de post (B of Es)
Wie is verantwoordelijk?
Of ben ik gewoon opgelicht?

Dank voor alle input die u kan geven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 03 apr 2018 10:47

De verkoper is verantwoordelijk dat het goed bij u terecht komt.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 03 apr 2018 18:54

Betaald met bancontact lees ik.
Dan zul je pech hebben, als de verkoper niets onderneemt.
Dat is 1 van de weinige betaalmiddelen waarbij je als betaler geen rechten meer hebt na de betaling.

Op zich moet de verkoper het product leveren, maar wat als ze dit niet doen?
Gaat u ze voor de rechtbank dagen (voor 16 euro)?
Dan moet u al internationaal gaan, want iets zegt me dat ze niet zouden komen opdagen voor een Belgische vrederechter.

U kunt proberen klacht in te dienen bij ECC, maar weet dat de kans klein is dat u hier geholpen mee zal zijn.

In het vervolg: betalen via paypal of creditcard online. Bij het minste probleem (zoals: geen trackingcode) krijgt de koper zijn geld terug.
Biedt de verkoper dit niet aan, niet kopen daar.

Reclame

Ika
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 apr 2018 10:15

hallo iedereen,

even laten weten dat Agapea alles netjes geregeld heeft en het geld ondertussen heeft teruggestort.
--> Dit is dus opgelost.

Terug naar “Consumenten Koop”