geldigheidsperiode offerte

cascade
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

geldigheidsperiode offerte

#1 , 02 apr 2018 18:39

Graag vernam ik hoe lang een offerte geldig blijft.
In februari 2017 deden we bij verschillende bedrijven een prijsaanvraag ivm een dakrandreparatie. Eén voor één kwamen de betrokken firma's het euvel bekijken en maakten op hun beurt een offerte. De voor ons best lijkende offerte werd bevestigd en we kregen zeer snel de bevestiging terug dat ze ons zouden contacteren als de werken zouden uitgevoerd kunnen worden met een bedankje om hen gekozen te hebben. Er staat geen geldigheidsduur op de offerte vermeld en het gaat hier om een gerenommeerde firma voor dakwerken uit ons dorp die sinds jaren goed aangeschreven staat.
Verschillende keren kwamen we de persoon in kwestie (in het dorp) tegen en vroegen ernaar waarop er geantwoord werd dat het niet lang meer zou duren alvorens ze contact zouden nemen.
Vorige maand, maart 2018 hebben we een beleefde mail verstuurd met de vraag wanneer ze van plan waren te komen dewelke tot op heden zonder enig antwoord is gebleven.
Hoe lang kan dit nog aanslepen, de reparatie is/was preventief, was niet dringend, maar het zou volgens een vakman die vorig jaar de gevel schilderde wel moeten gebeuren om problemen aan de gevelverf te voorkomen.
Kunnen wij juridisch gezien deze offerte nietig verklaren en hoe, per mail of aangetekend en een andere firma aanspreken of wat is de procedure hiervoor?
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 03 apr 2018 09:39

Kunnen wij juridisch gezien deze offerte nietig verklaren en hoe, per mail of aangetekend en een andere firma aanspreken of wat is de procedure hiervoor?
Voor de volledigheid: 't is niet de offerte die nietig verklaard moet worden, maar het is de overeenkomst (die ontstond toen jullie de offerte aanvaarden) die moet ophouden te bestaan.

Best kan je via aangetekend schrijven (met alle feiten en data) sturen, met de melding dat je hen nog xx tijd (bvb 3 weken) geeft om hun kant van de overeenkomst na te leven, en dat je, als ze hier geen gehoor aan geven, dit zal beschouwen als het door hen verbreken van de overeenkomst. Pas daarna kan je met een andere aannemer een overeenkomst sluiten (maar niets houdt je tegen om nu al offertes te vragen natuurlijk).
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 03 apr 2018 12:04

Zorg er in de toekomst voor dat je een uiterste leveringsdatum (uitvoering van het werk) vermeld in uw bevestiging van de offerte. Vermeld ook dat, eenmaal deze datum overschreden, er een automatisch einde is gesteld aan de bestelling, zonder enige schadevergoeding of verbrekingsvergoeding.

Reclame

siesken
Berichten: 263

#4 , 03 apr 2018 13:21

Je kan een aangetekende zending sturen met een ingebreke stelling.
Krijg je geen antwoord binnen de veertien dagen,stuur dan terug een aangetekende zending dat je afziet van de offerte

cascade
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 apr 2018 19:56

Dankjewel Milo voor de verbetering in mijn schrijven.
Zal hen idd in gebreke stellen per aangetekend schrijven met vermelding van een uiterste datum.
Thx.

Terug naar “Consumenten Koop”