herroepings recht bij dateing site

haroldvv
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

herroepings recht bij dateing site

#1 , 27 mar 2018 15:10

Ik heb vorige week een dateing site uitgeprobeerd nu blijkt het totaal nep te zijn voor het betalen heb ik de algemene voorwaarden gelezen en daarin stond vermeld dat herroepings recht ook geld bij hun website ik heb 2uur na de aankoop een e mail verstuurt met hun herroepings formulier en kreeg maandag een mail dat dat niet mogelijk was toen ik uitdrukte dat ik mijn recht als koper ken hebben ze me dit voorgesteld : https://puu.sh/zQyv8/1706e12a68.png

Algemene voorwaarden herroeping:
https://puu.sh/zQyhg/a780586bc2.png

voor de rest heb ik nog een probleem tijdens de betaling ben ik akkoord gegaan met 19euro per maand voor 12 maand maar bij de eerste betaling in 4 betalingen bij de eerste betaling ging er 68.70 euro van af, dat is niet wat er bij hun op de site stond tijdens betaling omdat ik deze site niet vertrouw heb ik mijn credit card geblockeerd als aanrader van de bank en visa.

Zouw ik mijn volledig bedrag terug kunnen krijgen? het valt tog onder herroepings recht of zie ik dit nu verkeerd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mar 2018 16:15

U kan inderdaad het herroepingsrecht van 14 dagen uitoefenen (vanaf de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten), waarbij de onderneming verplicht is alle van de consument ontvangen betalingen terug te betalen (met eventuele aftrek van de reeds geleverde diensten, op voorwaarde dat u vooraf werd geïnformeerd conform art. VI.45, 46 en 47 WER).
.

Milo72
Berichten: 1016

#3 , 27 mar 2018 16:34

Ze bevestigen (eerste zin !) je annulering en stopzetting.

Dat ze daarnaast een poging doen om je toch nog "iets" te verkopen (een maand aan verminderd tarief, waarmee je je matches nog even kan zien vermoed ik) verandert daar niks aan. Als je hen laat weten niet te willen ingaan op hun aanbod (of zelfs als je niets laat weten ;-)) is je abo geannuleerd en zou je normaal gezien teruggestort moeten krijgen waar je recht op hebt.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”