Tweedehands auto

NOR
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Tweedehands auto

#1 , 26 mar 2018 21:17

Op 10 maart 2018 heb ik een tweedehands auto gekocht bij een garagist. De dag daarna zijn de problemen begonnen. ik heb met de auto in de snelweg gereden, en het bleek dat de auto meer naar links trok, en als ik meer dan 110 reed begon de stuur te trillen. Ik heb dat doorgeven, de garagist heeft belooft om dit te maken. Na dat ik de auto bij hem 24 uur heb gelaten , kwam hij terug met de auto met meer problemen namelijk de licht van de airbag brandde en de licht van de remmen was kapot, de auto trok meer naar rechts ipv rechtdoor, en een oude band geplaatst ipv van de gewone band te laten zoals ik de auto heb verplaats. Ik belde hem terug en stelde hij voor dat ik de auto laat maken bij auto 5 o fDonckers , en dan ging hij de kosten die ik heb betaald terug storten . Bij Donckers kreeg ik te horen dat de auto waarschijnlijk ongeluk had en dat de as van de achter banden volledig vervangen moet worden omdat die scheef is. en dat veroorzaakt een snelle slijtage van de banden, plus met de uitlijning konden ze de auto niet in orde krijgen, de probleem is zelfde gebleven. Mijn vraag is hoe kan ik mijn geld terug eisen? ik zou graag min geld terug willen hebben, omdat de auto vol is met problemen. De garagiste heeft gezegd dat hij de auto gaat maken maar geen nieuw as laten zetten. Volgens de papieren die ik van Donckers heb gekregen wordt de probleem opgelost met het vervangen van de as. Wat moet ik doen?
Graag advies aub!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 26 mar 2018 21:31

aankoop via aangetekend schrijven ontbinden wegens onzichtbare ne mogelijks levensgevaarlijke gebreken

NOR
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 mar 2018 21:36

We hebben wel contract getekend met garantie van 12 maanden

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#4 , 26 mar 2018 21:40

We hebben wel contract getekend met garantie van 12 maanden

zoiets valt niet meer onder normale garantie, de gebreken zijn te ernstig en mogelijks is dit zoals ge zelf zegt een wagen die een ongeval heeft gehad

deze informatie met opzet achter houden is strafbaar en brengt de gebruiker van de wagen in gevaar

ik moet u niet zeggen wat er kan gebeuren als ge 120km/u rijd en u as breekt plots af

NOR
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 mar 2018 21:51

Welke juridische stap kan ik zetten? Moet ik aangifte doen bij de politie?

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#6 , 26 mar 2018 21:53

Welke juridische stap kan ik zetten? Moet ik aangifte doen bij de politie?

de verkoper via aangetekend schrijven in gebreken stellen en de ontbinding van de aankoop eisen wegens ernstige verborgen gebreken


als hij hier niet op reageert of negatief antwoord kunt ge pas verdere stappen ondernemen

Franciscus
Berichten: 38590

#7 , 27 mar 2018 00:18

En dat is niet bij de politie want die komen in contractuele zaken niet tussen.
Toch raar die 2de handsauto's wij hebben bij een handelaar ondertussen zo'n 8-tal wagens gekocht - sommige gewoon na bellen... waar we + familie jaren mee hebben gereden.

Terug naar “Consumenten Koop”