meubel aankoop

meibloem
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

meubel aankoop

#1 , 22 mar 2018 11:07

Hallo, ik heb meubels gekocht waarvoor ik 1/3 van de verkoopovereenkomst onmiddellijk heb betaald en het resterende bedrag bij levering (aangezien dit eerst binnen 3 maanden zal zijn aangezien ze de meubels moeten bestellen). Nu heb ik contact gehad met de verkoper voor een laatste détail en nu zegt hij tegen mij dat hij een vergissing heeft gemaakt en te weinig heeft aangerekend (op een salon zou hij 1600 euro te weinig hebben aangerekend). Vond dit erg vreemd en hij zei tegelijkertijd dat ze alles zouden leveren maar hij had wel natuurlijk wel een
kater en zei letterlijk : ja ik moet dat U wel zeggen en U doet ermee wat U wilt. Ik hoorde dat hij een geste van mijn kant verwacht maar ik heb hier geen goed gevoel bij want ik vroeg : waarom heeft U mij niet direct gebeld? Antwoord : ik wist dat U nog ging bellen zoals afgesproken. Sorry maar ik vind dit excuus absoluut absurd. Ik zei toen tegen hem : weet U wat .......u geeft mij mijn geld terug en wij annuleren de hele bestelling en ik zal ergens anders gaan kopen maar dat wilde hij ook niet. Ik zei dat ik juridisch advies zou inwinnen en hem iets zou laten weten en heb reeds te horen gekregen dat ik het recht aan mijn kant heb maar de bestelling zou geleverd moeten worden zoals op verkoopovereenkomst. Heeft ooit iemand zo'n ervaring meegemaakt en wat te doen. Ik heb hier geen goed gevoel over want aankoop is toch voor een heel serieus bedrag en ervaringen van eerdere kopers op website uiteenlopend maar hun stijl van meubels sprak mij aan. Dank je wel voor de tips.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
P-Stone
Berichten: 280

#2 , 22 mar 2018 12:28

Je hebt een geldige verkoopsovereenkomst. Als nadien blijkt dat de verkoper zich vergist heeft, is dat pech voor hem. Ik zou helemaal geen geste doen en alles gewoon zijn normale gang laten gaan.
Persoonlijk ben ik nogal wantrouwig en in deze is mijn eerste gedachte dat de geste die jij zou doen waarschijnlijk rechtstreeks in de verkoper zijn binnenzak zou belanden.
Niet doen dus. Gewoon houden aan de gemaakte afspraken.

MySonnie
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 mar 2018 17:40

Ruikt naar oplichting.

Reclame

meibloem
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 mar 2018 11:14

Ruikt naar oplichting.

Ja ik ben het met U eens.

meibloem
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 mar 2018 11:15

Ik ben het met U eens en zou het liefst de aankoop annuleren maar dat willen ze ook niet.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 24 mar 2018 12:19

Doe dan niets en wacht de levering van de meubels af. Het is niet omdat één verkoper zijn zakken wil vullen dat die meubels minder goed zullen zijn.
Staat er een uiterste leveringsdatum op uw bestelbon? Eens die is overschreden en na een paar aangetekende aanmaningen van uwentwege kan je naar de vrederechter stappen en uw voorschot terugvragen.

MySonnie
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 mar 2018 14:57

Ik ben het met U eens en zou het liefst de aankoop annuleren maar dat willen ze ook niet.
Ze hebben niets te willen. Ze willen de overeenkomst eenzijdig wijzigen en U heeft annulatierecht volgens mij.

Milo72
Berichten: 1016

#8 , 27 mar 2018 16:38

ALS ze 1.600€ meer eisen dan overeengekomen, willen ze idd eenzijdig de overeenkomst wijzigen.

Als ze dat niet eisen ('vragen' is nog iets anders) en gewoon de meubels willen leveren aan de afgesproken prijs, kan TS de overeenkomst niet annuleren zonder schadevergoeding te betalen...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Terug naar “Consumenten Koop”