Enige tijd geleden heb ik een electronica artikel gekocht via internet op Aliexpress. Dit was van een bepaald merk en een bepaald type en dit werd gekocht bij de "official store" van dit merk op Aliexpress. Dit was ook niet de eerste keer dat ik dit merk kocht op Aliexpress. Ik kies ook telkens (op enkele uitzonderingen na) het "German" warehouse als verzending. Als het daar niet op voorraad is, dan bestel ik het meestal niet. In het verleden nooit problemen gehad.
Dit laatste artikel bleek echter niet te werken. Na contact te hebben opgenomen met de zowel de helpdesk van dit merk als met Aliexpress mocht ik het terugsturen naar het DE warehouse. De verzendingskosten zouden ze zelfs willen terugbetalen. Dus zogezegd zo gedaan en verstuurd naar het adress door heb opgegeven.
Vandaag het pakje eindelijk terug ontvangen maar ik moest hierbij douane en/of inklaringskosten betalen. Ik kon uiteraard niet anders dan betalen anders kreeg ik mijn pakketje niet. Deze retourzending werd echter verstuurd vanuit China en niet vanuit het DE warehouse. Op het pakketje stond ook nog "gift". Vandaar dus de kosten. Op zicht geen probleem als ik het rechtstreeks in China zou besteld hebben.
Het is dus niet logisch dat ik op garantieretourzending extra moet betalen?
Wat kan ik hieraan doen?
Ik heb de orginele bestelgegevens waaruit blijkt dat ik het in DE besteld heb.
Ik heb het mailverkeer waaruit blijkt dat ik het naar DE mocht terugsturen.
Ik heb de trackinggegevens van mijn zending naar DE.
Kan ik op één of andere manier deze kosten terugvragen of zo?
mvg