En wat wil je hiermee zeggen?Zoals je al schreef je zit met een probleem !!
Het gaat alvast om het totale bedrag. De oude schakelaars heb ik alvast ook niet teruggekregen, wat op zich dus ook niet kan, want deze zijn vooralsnog mijn eigendom denk ik dan.Is de factuur enkel voor de meerwaarde van de nieuwe schakelaars? Of voor het totaalbedrag van de schakelaars? Je hebt immers de oude ingeleverd, dus de waarde daarvan zou niet op deze factuur mogen staan.
Verder de raad van meeboo opvolgen: met een Aangetekend Schrijven heb je bewijs in handen dat je de factuur geprotesteerd hebt. Als je de factuur niet officiëel protesteert, moet je ze betalen. Een tussenweg is er niet (afin, die is er wel: een deel van de factuur betalen en de rest officieel protesteren, maar ik denk niet dat dit hier aan de orde is).
Bedankt voor de reactieOp zich is zelfs een mondelinge overeenkomst rechtsgeldig. Alles draait om bewijsbaarheid. Van een e-mail kan de tegenpartij altijd beweren deze niet ontvangen te hebben, of dat de persoon die geantwoord heeft, niet bevoegd was om dat antwoord te geven, etc...
Een aangetekend schrijven wordt geacht ontvangen te zijn door de bestemmeling. Zelfs als deze laatste het aangetekend schrijven niet komt ophalen op het postkantoor, gaat de rechtbank ervan uit dat de tegenpartij de inhoud van het aangetekend schrijven kent.
Het is zeker nog niet te laat om een aantekend schrijven te sturen. Dit kost maar enkele eurootjes, maar je hebt dan wel een stevig bewijs in handen dat je de factuur geprotesteerd hebt. Zolang je daarna niets hoort van de firma, zit je "safe" (de bal ligt in hun kamp na het sturen van uw protest).
Reken daar maar niet te veel op. Het is uiteindelijk aan de rechtern om uw aangedragen "bewijs" al dan niet te aanvaarden. Als de rechter niet al te IT-minded is (en zo zijn er veel), kan je wel eens botvangen. Een ontvangstbevestiging is ook nog iets anders dan een "leesbevestiging". Enkel een A.S. is 100% sluitend bewijs.Ivm het niet ontvangen hebben van de mails: ik heb bij elke mail gebruik gemaakt van lees en ontvangstbevestiging, welke ik ook heb bijgehouden, daar kunnen ze dus niet onderuit.
Verwijs in uw A.S. zeker naar deze mails. Dit geeft de mails op zich al iets meer bewijskracht. Druk ze desnoods af en voeg ze toe als bijlagen in uw A.S.In een van de andere mails lees ik ook net nog, dat de "verantwoordelijke voor de domotica" letterlijk zei, dat als het om minder dan 10 stuks ging, dit sowieso geen probleem was, vanaf 10 stuks moest dit altijd eerst met de fabrikant onderhandeld worden. Het gaat hier dus om 5 stuks.
Tja, inderdaad jammer dat je er zoveel tijd en moeite moet insteken...Allemaal weer een heel gedoe. Ik heb gewoon gehandeld uit goeder trouw, naar wat de persoon in de winkel me zei.
Reken daar maar niet te veel op. Het is uiteindelijk aan de rechtern om uw aangedragen "bewijs" al dan niet te aanvaarden. Als de rechter niet al te IT-minded is (en zo zijn er veel), kan je wel eens botvangen. Een ontvangstbevestiging is ook nog iets anders dan een "leesbevestiging". Enkel een A.S. is 100% sluitend bewijs.Ivm het niet ontvangen hebben van de mails: ik heb bij elke mail gebruik gemaakt van lees en ontvangstbevestiging, welke ik ook heb bijgehouden, daar kunnen ze dus niet onderuit.Verwijs in uw A.S. zeker naar deze mails. Dit geeft de mails op zich al iets meer bewijskracht. Druk ze desnoods af en voeg ze toe als bijlagen in uw A.S.In een van de andere mails lees ik ook net nog, dat de "verantwoordelijke voor de domotica" letterlijk zei, dat als het om minder dan 10 stuks ging, dit sowieso geen probleem was, vanaf 10 stuks moest dit altijd eerst met de fabrikant onderhandeld worden. Het gaat hier dus om 5 stuks.Tja, inderdaad jammer dat je er zoveel tijd en moeite moet insteken...Allemaal weer een heel gedoe. Ik heb gewoon gehandeld uit goeder trouw, naar wat de persoon in de winkel me zei.
Alles wat men hier al geschreven wat je moet doen, dit is het probleem, ik hoop voor u dat het opgelost is met een AS !En wat wil je hiermee zeggen?Zoals je al schreef je zit met een probleem !!
Van een bepaald domoticamerk, zijn er schakelaars waarvan het ondertussen gekend is dat deze na verloop van tijd een probleem krijgen
Ik wou niet in detail gaan met merken en types of de naam van de winkel, kwestie van het probleem niet nog erger te maken. Dat type schakelaars heeft al van in het begin een ontwerpfout, waar ze van op de hoogte zijn. Ondertussen zitten ze al aan revisie 8. Het is dus geen probleem dat ze na verloop van tijd verslijten, dit zou niemand aanvaarden als reden natuurlijk. Alles verslijt ooit wel eens, maar dit gaat over het feit dat een product niet werkt zoals beloofd en waarvoor ze al jaren zelf instaan voor de gratis omruiling.Alles wat men hier al geschreven wat je moet doen, dit is het probleem, ik hoop voor u dat het opgelost is met een AS !En wat wil je hiermee zeggen?Zoals je al schreef je zit met een probleem !!
Maar knoppen die niet MEER naar behoren werken omruilen daar heb ik nog nooit van gehoord, ik zit natuurlijk niet in zo een sector.
U schreef
Van een bepaald domoticamerk, zijn er schakelaars waarvan het ondertussen gekend is dat deze na verloop van tijd een probleem krijgen