Wij zitten met een probleem, waar we van denken dat we in ons recht zijn, maar ik wou hier toch even horen wat er nu echt van aan is

Situatieschets:
Van een bepaald domoticamerk, zijn er schakelaars waarvan het ondertussen gekend is dat deze na verloop van tijd een probleem krijgen. De werking wordt hierdoor niet echt in het gedrang gebracht, het is meer een cosmetisch probleem (leds die blijven branden wanneer dit niet zou mogen)
Bij de leverancier/groothandel waar we deze schakelaars hebben gekocht, heb ik op 14 december een mail gestuurd, met de vraag of de gratis omruilregeling nog steeds geldde (dit was al jaren het geval, ik heb in het verleden nog probleemloos van deze omruilingen gedaan bij deze firma)
De verantwoordelijke van deze dienst heeft me toen op mail bevestigd dat deze omruilactie steeds geldig bleef. Daarna zijn we dus met de schakelaars in kwestie naar de winkel geweest, waar we onze oude schakelaars hebben omgeruild gekregen.
Nog geen maand later kreeg ik toen ineens een faktuur in de bus, met de betaling voor deze schakelaars. Ik heb toen direct ook weer via mail contact opgenomen met de verantwoordelijke, met de melding dat op mail gezegd was dat dit nog steeds gratis was.
Op die mail (die wel degelijk gelezen is met bewijs) heb ik al een maand geen reactie ontvangen) maar ineens vandaag krijgen we dus een herinneringsfaktuur.
Vandaag hebben we dan gewoon gebeld naar de dienst fakturatie met het hele verhaal en ook achteraf alles via mail nog maar eens doorgestuurd als bevestiging. Ik bel niet graag, ik mail liever, aangezien je dan tenminste rechtsgeldige bewijzen hebt denk ik dan. Mocht ik de eerste mail met de melding dat dit nog steeds omgeruild werd niet hebben, dan stond ik nu nergens...
Mocht ik geweten hebben dat dit niet meer kon, dan had ik zelf de beslissing genomen om niet meer om te ruilen, omwille van 2 redenen:
- de schakelaars werken nog wel, alleen de leds doen "raar", maar dit is mij geen 800+ euro waard
- online zou ik ditzelfde aantal schakelaars kunnen aankopen voor de helft van de prijs (nieuw in webshop)
Deze keuze is me dus nu ontnomen. Wat zijn nu mijn rechten?
Alvast bedankt voor de hulp!