Betalen tweedehandswagen via overschrijving.

Yasmina90
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

Betalen tweedehandswagen via overschrijving.

#1 , 17 mar 2018 20:25

Graag had ik geweten hoe gaat dit..
Garage gaat mij geen wagen meegeven als het niet op zijn rekening staat. Ik wil graag pas betalen als ik mijn auto ook kan meenemen. Cheques wil hij niet.. cash is een te hoog bedrag..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 17 mar 2018 20:33

Als u er niet uitkomt, dan zal er geen koop zijn.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mar 2018 20:45

Een bankcheque daar is hij zeker van dat hij zijn geld onmiddelijk krijgt, dit moet je aan de bank vragen en die is onmiddellijk van je rekening, zo word nu toch ook betaald bij de notaris0. .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Yasmina90
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 mar 2018 20:46

Wij hebben een overeenkomst getekend. Alleen zit ik in met de betaling. Hij zegt dat alle wagens op die manier worden verkocht.. maar hoe kom ik erachter dat ik de volgende dag na overschrijving mijn wagen zoals afgesproken kan meenemen? Beetje dubbel..

Yasmina90
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 mar 2018 20:56

Bankcheque is geen optie zegt hij.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 mar 2018 21:10

Normaal mag zo een groot bedrag niet cash, het is een probleem zeker.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jef007
Berichten: 1681

#7 , 17 mar 2018 21:54

als hij geen bankcheque aanvaardt, is er iets louche aan de hand!
ver van wegblijven

Yasmina90
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 mar 2018 06:54

Het blijkt dat er teveel fraude met cheques gebeurd, en het duurt een paar dagen om het bedrag te innen? Het is een autohandelaar. Heeft ook nettjes een onderneminsnummer. We hebben ook een contract samen opgemaakt, we weten waar hij woont. Er is verder geen reden om het niet te doen, behalve hoe sterk sta ik in mijn schoenen mocht er om welke reden dan ook iets verkeer verlopen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 mar 2018 09:10

Hoe sterk dat je staat, als je de wagen niet mee krijgt dat zal je een lange tijd zonder auto zitten, eerst in gebreke stelling, dan rechtbank enz..

Maar waarom zou deze handelaar dit doen ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 18 mar 2018 09:49

Hoe sterk dat je staat, als je de wagen niet mee krijgt dat zal je een lange tijd zonder auto zitten, eerst in gebreke stelling, dan rechtbank enz..

Maar waarom zou deze handelaar dit doen ???
Zwarte verkoop misschien?

LeenW
Berichten: 12828

#11 , 18 mar 2018 10:18

Hoe sterk dat je staat, als je de wagen niet mee krijgt dat zal je een lange tijd zonder auto zitten, eerst in gebreke stelling, dan rechtbank enz..

Maar waarom zou deze handelaar dit doen ???
Zwarte verkoop misschien?
Haalt niet veel uit als je het via rekening laat betalen he..

Blaatpraat
Berichten: 3793

#12 , 18 mar 2018 17:11

Bancontact betaling?
Als een garage die dit niet aanbiedt, klopt er iets niet mijns inziens...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 18 mar 2018 18:09

Ja zoals Blaatpraat schrijft dit is eenvoudig en elke garage heeft zo een bakje om te betalen, heeft hij dit niet, dan moet je ook eens nadenken met wie doe ik nu zaken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#14 , 18 mar 2018 22:00

Beste

Bancontact zal niet lukken voor aankoop wagen wegens bedrag veel hoger dan de limiet die op betalingen via BCT zit.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#15 , 18 mar 2018 22:22

Ik meen te herinneren dat de maximumgrens op 10.000 zat voor het bancontact-platform.
Al hanteren veel banken standaard wellicht lagere limieten, deze vallen normaal op eenvoudig verzoek (en bij sommige banken zelfs via homebanking) aan te passen.

Maar goed, als het bedrag te hoog is waarbij zelfs deze limiet niet toereikend is, en de handelaar aanvaardt geen bankcheques...
Veelal hebben zichtrekeningen lagere limieten dan bancontact, dus een overschrijving gaat ook niet zomaar dan.
Net hiervoor bestaan de bankcheques, en deze bieden garantie dat het bedrag er is voor de handelaar (kans op fraude: heel miniem; en de handelaar kan altijd de bank bellen en het unieke serienummer doorgeven ter controle).

Terug naar “Consumenten Koop”