Betalen tweedehandswagen via overschrijving.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

Re: Betalen tweedehandswagen via overschrijving.

#16 , 19 mar 2018 10:38

Blaatpraat

limiet BCt is 7000 € per dag maar max 5000 € per verrichting.
Overschrijvingen lukken wel voor hogere bedragen. Dat kan zelfs tot 300.000 euro mits validatie door electronische handtekening.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#17 , 19 mar 2018 10:42

Ik begrijp niet waarom die handelaar geen bankcheque aanvaardt. Uiteraard gebeurt daar ook fraude mee.
Maar als de klant tijdens kantooruren belt, kan de handelaar zelf perfect het telefoonnummer van betrokken kantoor dat op de cheque staat opzoeken. dat kantoor even bellen en bevestiging vragen van de echtheid van deze check. Noteer naam gesprekspartner en uur gesprek op rugzijde. Dan is risico al een pak kleiner. Fraude met bankcheques zit doorgaans bij georganiseerde misdaad. kopers met buitenlandse nationaliteit die doorgaans binnenkomen met een bankcheque van een kantoor dat 100 km verder ligt. en die dan doorgaans 's avonds afspreken als bankkantoren dicht zijn en je geen controletelefoon kan doen...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Yasmina90
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#18 , 19 mar 2018 11:19

we zijn er niet op ingegaan waarom geen cheque.

Ik heb de bank gecontacteerd en die bevestigd dat er doorgaans auto’s via overschrijvingen worden betaald..

Hij heeft een btwnummer, een site en meerdere wagens die hoger liggen dan die wij gaan aankopen en komt verder betrouwbaar over..

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#19 , 19 mar 2018 20:17

Blaatpraat

limiet BCt is 7000 € per dag maar max 5000 € per verrichting.
Overschrijvingen lukken wel voor hogere bedragen. Dat kan zelfs tot 300.000 euro mits validatie door electronische handtekening.
Een snelle google zegt me al dat KBC bijvoorbeeld 10.000 euro per verrichting toelaat (wat dus de maximumgrens is, dacht ik), dat even terzijde.

Maar goed, zo te zien is er dus maar 1 optie voor TS:
Betalen via overschrijving nadat je de wagen gezien hebt, en 1-2 dagen wachten om hem mee te nemen.

Franciscus
Berichten: 38583

#20 , 19 mar 2018 20:55

Een bankcheque is uitgeschreven door de bank.
Eurocheques bestaan niet meer.

Yasmina90
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#21 , 21 mar 2018 10:59

We hebben de wagen gezien en een overeenkomst getekend. We hebben het inschrijvingsformulier gekregen en daarmee hebben we de wagen ingeschreven, vandaag overmaken en morgen ophalen..

Terug naar “Consumenten Koop”