online promotie niet leverbaar

berenod
Topic Starter
Berichten: 942

online promotie niet leverbaar

#1 , 14 mar 2018 18:19

Ik heb net een professionele laptop besteld, rechtstreeks op de website (een van de grote merken) van de fabrikant.
De fabrikant heeft een Nederlandstalige website (.be) die duidelijk "België" vermeldt.

De laptop staat in aanbieding (en staat nu nog steeds in exact dezelfde configuratie beschikbaar), normaal prijs 4500€ met een 2700€ einde reeks korting (liquidatie stock, nieuwe processor is uitgekomen).

Afbeelding

De online bestelling verloopt normaal, geen foutmeldingen, de betaling via kredietkaart (net over 2200€ incl. btw) verloopt normaal, en ik ontvang per e-mail een bestel bevestiging, met een levertijd van 3 tot 4 werkdagen.

Twee dagen later ontvang ik een e-mail dat de levering van het door mij gekozen toestel niet kan doorgaan:
Uw bestelling bij XXXX is geannuleerd.
We kunnen uw huidige bestelling niet volledig vervaardigen vanwege een probleem met het combineren van de verscheidene componenten.
U kunt online een nieuwe bestelling plaatsen op http://www.XXX.be .
Hartelijk Dank,
Geen verdere indicatie welk "component" het onmogelijk zou maken deze laptop samen te stellen.

Ik heb net geprobeerd om nogmaals dezelfde laptop samen te stellen, deze is standaard, maar enkel met een grotere harde schijf en extra geheugen (gekozen uit de aan te vinken opties).
Dit gaat nog steeds en je komt weerom bij de betaalpagina voor exact hetzelfde bedrag dan ik betaald heb.

Als toetje op de taart schrijft men dat ik een refund mag verwachten van het betaalde bedrag, en dit binnen de 28 dagen.

Juridische vraag, indien men iets aanbiedt (en dit nog steeds doet) aan een zeer grote maar begrijpelijke korting, is men dan niet verplicht van dit item ook effectief te verkopen (of op zijn minst een evenwaardig alternatief, bijvoorbeeld met harde schijf van ander merk)?

En, uiteraard met 2200€ van mijn kredietkaart af (met een limiet van 3500€), kan ik zelfs geen andere bestellen totdat ze de refund uitvoeren, op de site kan je enkel per kredietkaart betalen.

Juridische vraag 2, is 28 dagen een redelijke termijn om een refund uit te voeren op een kredietkaart transactie?

Wanneer ik online kijk in mijn bank, is de transactie effectief doorgegaan (het is dus geen pre-authorisatie), aangezien toevallig morgen de dag van de afrekening op mijn kaart is, gaat binnen 10 dagen het bedrag van de aankoop gedebiteerd worden van mijn zichtrekening, maar uiteraard heb ik geen laptop!

Het is een vreemde manier van werken, moet ik er nu weer een proberen te bestellen (zoals ze zelf schrijven in hun e-mail) met een lichtjes andere configuratie, weer betalen, en dan "hopen" dat ze die wel kunnen leveren, en indien negatief dat ik een tweede som van +2000€ kwijt ben tot ze terugbetalen?
Je zou denken dat wat ze aanbieden en betalingen voor ontvangen ook effectief kunnen leveren!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding