Garantie tweedehands machine

dogboy
Topic Starter
Berichten: 9

Garantie tweedehands machine

#1 , 14 mar 2018 11:41

Hallo,

Een 8-tal maanden geleden kocht ik een tweedehands schaafmachine (op factuur) bij een Robland verdeler. Op deze machine werd een jaar garantie geboden.

Nu, 8 maanden verder, kan de machine nog altijd niet gebruikt worden omdat ze niet goed is afgesteld. Concreet betekent dit dat het geschaafde hout niet haaks is en dat is nu net de functie van zo'n toestel. De machine draait dus wel, maar het resultaat is onbruikbaar.

De leverancier houdt me nu al de hele tijd aan het lijntje met beloftes om de machine in orde te brengen. Hij is daarvoor al een aantal keer ter plaatse geweest met telkens een reden waarom hij het niet kan in orde brengen, maar hij is ook al een aantal keer niet komen opdagen zonder te verwittigen. Ik probeer hem ook bijna dagelijks te telefoneren. Meestal neemt hij niet op, en meestal is zijn mailbox ook vol zodat ik zelfs geen bericht kan nalaten.

Ik zou graag hebben dat hij de machine gewoon terugneemt en dat ik mijn geld terug krijg. De 8 maanden dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de machine wil ik nog door de vingers zien. Probleem is echter dat er vrijwel niets op papier os mail staat over dit probleem.

Kan ik de terugname eisen? Is dit haalbaar?

Bedankt,

Tom

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 14 mar 2018 12:13

Ik denk - aangezien er vrijwel niets op papier staat - je best begint met een aangetekende ingebrekestelling, waarin je verwijst naar alle voorgaande problemen, en de verkoper kordaat - met een korte maar redelijke termijn - aanmaant het probleem op te lossen.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”