Beste lezer,
Enkele maanden geleden bestelde ik een houtfornuis.
Ik betaalde een voorschot voor de levering.
Op de dag van de levering tonen de vervoerders zich ontzet en zeggen dat ze niet op de hoogte gesteld geweest zijn door de verkoper dat ze het over gras moeten vervoeren. Dat dit niet gaat omdat het te zwaar is. Ze hebben ook niet geprobeerd, vertelden mij dat het al de zoveelste keer was dat ze door deze verkoper niet ingelicht zijn over de situatie bij de mensen thuis.
Deze fout ligt bij de verkoper. Hij is bij mij thuis geweest en heeft geconstateerd dat er gras ligt. Vermits het toen nog een vraag naar plaatsing betrof heeft hij ook gezien waar de kachel moest staan. Het was duidelijk dat hij hem binnen ging leveren.
Nu ontkent de verkoper alle verantwoordelijkheid en verwijt mij bovendien dat ik hem niet gecommuniceerd dat er gras lag. Dit is wel al te gek dat ik dat zou doen, gezien hij er zelf heeft over gelopen. Hij vindt dat het om een levering gaat en dat als men het buiten afzet, dit ook een levering is. Er is echter nooit sprake van geweest het fornuis buiten achter te laten. Gezien hier extra kosten aan verbonden zijn om het te verplaatsen vind ik het evident dat ik zulke informatie op voorhand krijg van iemand die hier ter plaatse komt.
Wat zijn mijn rechten in deze zaak?
Kan ik de bestelling annuleren en elders plaatsen waar ze mij al gegarandeerd hebben dat leveringen van zulke artikels steeds binnen gebeuren?
Gezien ik het artikel enkel op de website te zien kreeg vraag ik mij af of ik de verkoop na levering (buiten) kan annuleren.
Aan wat is hij gebonden?
Met dank,
Kim.