internet bedrog

beany
Topic Starter
Berichten: 11

internet bedrog

#1 , 09 mar 2018 10:22

Kan ik rechtstreeks in schotland een klacht indienen tegen deze man zo bij wie en waar??

Ik had een puppy bij deze man besteld die hij gratis ter adoptie aanbood. Hij vroeg om 150 euro voor het vervoer en 30 euro voor het eten, maar toen ik om bewijs vroeg, deed ik dat niet. Toen vroeg hij me nog eens 400 euro voor een verzekering tijdens het transport. Die heb ik ook betaald, maar ik had een beetje argwaan, want toen hij terugkeerde, had hij niet eerder geld. Dit is allemaal begonnen op 25/01/2018. 27/02/2018 gisteren moest ik 400 euro betalen om mijn telefoon weer in quarantaine te zetten, dat wil ik ook niet betalen ondanks zijn dreigementen. Ik krijg steeds e-mails van het onderstaande adres dat de man altijd vraagt, maar geld. Ik heb het al 830 euro. Ik heb dit geld al meerdere keren teruggevraagd, maar zonder succes. Mijn vraag is wie die man is en jij kunt er iets aan doen. Hij vraagt dit geld via 2 e-mailadressen die zeker een valse is, dit is de valse weergavenaam: London Airport E-mail: london.airport.int@gmail.com. zijn e-mailadres is weergavenaam: Fábio J Almeida Pinto E-mail: fabiojalmeidapinto@gmail.com. Hij geeft twee telefoonnummers op +44 141 628 699Mr9 of +447520607545.

Ik heb bij meldpunt aangifte gedaan en bij de politie een pv laten opstellen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Siegfried
Berichten: 94

#2 , 09 mar 2018 10:31

Betaald via? Schotland? Zal eerder Zuid-Amerika of Afrika zijn. Het is gewoon een oplichter die dit op grote schaal doet. Je bent erin getrapt. Kans dat je je geld terugziet, wat je ook doet, is haast nihil. Zeker niks meer betalen want ook dat maakt deel uit van de oplichterij: steeds opnieuw geld vragen om het 'te regelen'.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mar 2018 11:00

Zoals hierboven gezegd is dit pure oplichting. Meer dan aangifte doen bij de politie, kan je niet doen. Verwacht er verder ook niet te veel van.

Wat je geld betreft: hoe heb je betaald? Als dit via PayPal of een CreditCard was, kan je via die weg mogelijk je geld recupereren. Maar iets zegt me dat het via Western Union of iets dergelijks betaald is? In dat geval ben je je geld zo goed als zeker kwijt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

WP002
Berichten: 1479

#4 , 09 mar 2018 12:25

Zeer klassiek geval van advance fee fraud. Om het kort samen te vatten: u bent opgelicht met een zeer klassieke truc. Toch ook wel een vreemde naam voor een Schot - er had toen al een alarmbelletje moeten gaan rinkelen.

beany
Topic Starter
Berichten: 11

#5 , 09 mar 2018 16:10

nee de betaling is gebeurd via pay saf

beany
Topic Starter
Berichten: 11

#6 , 09 mar 2018 16:12

nee de betaling is gebeurd via pay safe

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 mar 2018 09:27

nee de betaling is gebeurd via pay safe
Is mij totaal onbekend... Kan je bij "Pay Safe" geen dispute / claim indienen om uw geld terug te vragen? (Ik vermoed dat de andere partij u voorgesteld heeft om via "Pay Safe" te betalen? In dat geval vermoed ik dat dit voorgesteld is, net omdat je geen claim of dispute kan indienen en na de betaling de ontvanger zeker is van zijn geld.)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”